8.3.2011 10:35:29 Orion
A skutečnost?
Pěkný článek, jen překážek je více a nic není tak úplně jednoduché.
Učila jsem jsem na běžné základní škole, kde byly integrované děti a integrace nefungovala, představte si třídu s 25 žáky, z toho deset dyslektiků a chlapec na úrovni pomocné školy, katastrofa, bez asistenta jsem nezvládala, o přestávkách byl další problém, protože pro pubertální spolužáky byl chlapec vhodnou příležitostí jak si zvýšit své ego. podbně to fungovalo i u ostatních integrovaných dětí. Integrace jde možná v MŠ, možná ještě na prvním stupni, ale čím je handicopované dítě starší, tím je to složitější. A nárok na asistenta má dítě s kombinovanou vadou nebo tělesně postižené, záleží na tom zda asitent je osobní nebo pedagogický.
No a teď pracuji právě jako pedagogický asistent v jedné speciální škole a hodnotím celý systém jako 100% lepší než slavnou integraci po česku.
Bohužel nám ale hrozí zavření právě z důvodu, že ZŠ drží děti, které by bez integrace krásně fungovaly i u nás a nezakoušely by šikanu od ,,zdravé populace".
Odpovědět