7.3.2013 11:19:14 Jája
Re: Romské děti by zvládly výuku
Nevím, jak celý slavný Evropský soud pro lidská práva rozhodoval a jaké měl podklady. Ale v době, kdy jsem pracovala ve zvláštní škole, neměla tato škola zápis do 1.třídy, právě proto, aby každé dítě dostalo šanci na škole normální, a pokud by nezvládalo, bylo dodatečně přeřazeno do školy zvláštní. Jak se dalo do zvláštní školy dostat? Tím, že se žáček neučil, a pokud byl poslán do PPP na zjištění IQ, byl rodiči poučen, že má dělat většího blbce, než ve skutečnosti je. Posléze byl "správně" zařazen do zvláštní školy. Do 5.ročníku byly třídy obsazené. Maximum dětí ve třídě bylo 16, ve škole pomocné (tam chodily děti, které nezvládly ani nároky školy zvláštní) bylo maximum 10 dětí.
Můj názor byl tento: dětem s omezenou inteligencí vytváříme třídy s omezeným počtem dětí? Proč to nemůžeme dělat dětem nadaným? Copak by se náklady, vynaložené na jejich vzdělání, jejich lepšími pracovními výsledky státu nevrátily?
Navíc: ze zvláštní školy má žák i tak horší uplatnění. Existují sice dvouleté obory, ale ty jsou tak na pomocné práce v nějakém oboru, protože obor "zahradnické práce", "zednické práce" NENÍ vyučení se tomuto oboru, je to de facto kvalifikace na práce pomocné. Někteří žáci ale zvládli i učební obor, nesměl být ale moc náročný a založen na teorii.
Odpovědět