Re: Kde je zmena systemu?
Máme dítě v PP s lehkou mentální retardací a osobně si vůbec nedovedu představit, jak by mohlo fungovat v běžné třídě ZŠ. Kromě toho, že není schopná na komunikovat na úrovni dítěte jejího věku, takže by s ní nikdo nemluvil a ona by dělala všechno (špatné) pro to, aby si ji někdo všimnul, protože je společenská, měla by zcela rozdílné učivo než ostatní děti, protože není schopná držet krok. Ve třetí třídě ještě nepochopola počítání přes desítku a není jisté, že to vůbec někdy pochopí. Psát podle diktátu není schopná vůbec. A je toho ještě mnohem víc. Pokud by měla své osnovy, takové, že by seděla mezi dětmi ve 4. třídě a učivo měla v mnojém odpovídající 4. třídě, neudělala by stejně vůbec nic, protože není schopná udržet pozornost ani na 5 vteřin, pokud vedle se vedle ní něco pohne, natož tak začne někdo mluvit. Takže pokud by byla intefrována, potřebovala by asistenku, která by s ní seděla v jiné místnosti, a měla by de facto soukromou učitelku.
Odpovědět