Re: Hájíme specky
Zuzano, je vidět, že nemáš tušení, jak může vzdělávání vypadat, když je kvalitní.
Já např. mám ve třídě děti prvního až pátého ročníku od nadaných až po handicapované (integrované) a protože jsem zároveň třídní našich dvou synů, z nichž jeden je nadaný a jeden handicapovaný, věř, že bych neopustila, aby se vzdělávali způsobem, který je nějak demotivuje. Pro konkrétnější představu - mladší syn dělá ve čtvrté třídě v matematice učivo šesté třídy a do školy chodí s nadšením (když nemůže do školy kvůli nemoci, tak to obrečí) - starší bratr nebo neslyšící spolužačka ho v jeho rozvoji skutečně nijak nebrzdí, naopak mají obrovský podíl na jeho rozvinuté empatii (MMCH emoční inteligence hraje v životě člověka daleko větší roli, než IQ).
V rámci festivalu dokumentárních filmů Jeden svět teď běží i film Všichni spolu o inkluzivním vzdělávání - doporučuju shlédnout.
Za petice některých učitelů proti rušení zvláštních škol se stydím. Výzva k podpisu přišla i na naši školní mailovou adresu snad desetkrát. Věřím, že leckdo to ani pořádně nečte a podepíše. Náš ředitel iniciátorce odepisoval - poměrně rozhořčeně - proč se s jejím lobováním neztotožňujeme, ale kdo nechce slyšet, neslyší. Zato bohužel evidentně o to víc křičí.

Odpovědět