5.4.2013 12:59:47 Martina M
skutečnost
Ve zvláštních školách je hodně rómských dětí hlavně proto, že se jim jejich vlastní rodiče (rodina) dostatečně nevěnují a nerozvíjí je. Pak příjdou k zápisu do školy a neumí ani to, co má umět dítě ve 3 letech. Stačí se zeptat učitelů v MŠ a na I. stupni jak se jim s rómskými dětmi pracuje. Nemají základní hygienické návyky, neumí držet příbor, zavázat si boty a to je jen zlomek co jsem tu napsala. Předškolní příprava, kroužky, pohybové hry, plavání apod. kam většina lidí své děti zapisuje je taky passé a výrazně zanedbána. Argument, že nemají peníze na tyto aktivity je směšný. Stačí ubrat na alkoholu a cigaretách..Navíc je spousta aktivit, kt. jsou grátis např. na podzim pouštění draka na louce, plavání na přehradě, přírodních jezerech, vyrazit o víkendu do parku na společnou procházku, na hřiště a a hrát si s dítětem na pískovišti, malovat klackem do země různé obrázky, kt. dítě poznává, šipkovaná apod. tyto aktivity člověka nic nestojí, jen to chce chuť a snahu něco pro sebe a svou rodinu udělat..a diskriminaci by v tom neměl nikdo hledat..Pak to dopadá tak, že s těmito dětmi umí pracovat jen speciální pedagogové a z praxe vím, že i pro ně je to často oříšek.
Odpovědět