9.7.2013 9:15:08 Rigmor
Re: Plha...tak to je dvojka...
Souhlasím Kamisi, lidi jsou závislí na hodnocení jiných, na odměnách a bojí se trestu...A navíc si to ani neuvědomují a nevěří, že by to mohlo fungovat i jinak. Děti se učí, i když jim nehrozí pětka. Vidím to na synovi, je do všeho hrrr, dělá si domácí úkoly i když nejsou povinné. Myslím, že hodnocení by ho naopak brzdilo, až by mu to učení znechutilo. On taky vidí, že nepíše tak hezky, jako spolužák, že jeho mladší segra umí nakreslit vydařenějšího panáčka, tak to zkouší trénovat, dělá co může...proč by ho ještě navíc měl za to někdo trestat špatýma známkama? Navíc, moje děti nedělají to, co člověk po nich chce, když se na ně tlačí. U nich to naopak vyvolá odpor. Některé děti tlak zlomí, ale já bych ty svoje musela lámat hodně dlouho, ale proč bych to dělala? Potřebujeme konkrétní zpětnou vazbu, ne odměnu nebo trest. (Taky mě rozčiluje, když se je prarodiče snaží podplácet, aby udělali něco, co nechtějí.) Přece všechno, co děláme, má nějaký smysl, proč to děláme. A pokud ten důvod dítě nechápe, musíme počkat, až nadejde čas, kdy to pochopí.
Odpovědět