Původní vládní strategie počítala se zavřením praktických škol do roku 2015.
Ministerstvo školství ustupuje učitelům, kteří protestovali proti plánovanému zavírání speciálních a praktických (dříve zvláštních) škol a v nejbližší době s ním nepočítá. Hlavním důvodem je, podle informací, které uvedla MF DNES, nedostatečná připravenost základních škol převzít žáky rušených škol.
Původní vládní strategie počítala se zavřením praktických škol do roku 2015, ale s rychlým rušením praktických škol nesouhlasily tisíce učitelů základních škol, podle kterých není na výuku mentálně postižených dětí školství připraveno. Pedagogům chybí potřebné vzdělání, školám peníze na speciální pomůcky i na asistenty. Aby zařazení lehce mentálně postižených dětí neuškodilo ostatním žákům, muselo by dojít například ke zmenšení tříd ze současných 30 na 15 až 20 žáků.
Česko k úpravám systému tlačí hlavně Evropský soud pro lidská práva, který opakovaně kritizuje selekci dětí - zejména to, že ve zvláštních školách končí romské děti, přestože by zvládly normální výuku.
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.