Dlouho očekávaný závěr Ministerstva školství k ověřování lesních školek otevírá nové možnosti.
Dlouho očekávaný závěr Ministerstva školství k ověřování lesních školek otevírá nové možnosti.
Ministerstvo školství v minulých dnech vyhlásilo svůj závěr k ověřování provozu integrovaných lesních mateřských škol. Považuje je za plnohodnotnou variantu předškolního vzdělávání. Asociace lesních mateřských škol to považuje za významný přínos pro celý obor předškolního vzdělávání.
"Závěry MŠMT vítáme zejména z pohledu vedoucích pracovníků mateřských škol a rodičů, kteří chtějí svým dětem dopřát vzdělávání v úzkém kontaktu s přírodou," uvedla předsedkyně Asociace lesních mateřských škol Tereza Vošahlíková. S potěšením zprávu přijala i ředitelka MŠ Semínko Magdalena Kapuciánová: "Vítám, že ověřování Ministerstvu školství potvrdilo, že děti z lesních školek jsou zdravé a kvalitně připravené na další vzdělávání."
Pokusné ověřování probíhalo dva školní roky a jeho hlavním cílem bylo zjistit, zda a za jakých podmínek je možné integrovat lesní mateřskou školu do provozu klasické mateřské školy. Existence a provoz samostatných lesních školek by vyžadovaly rozsáhlé úpravy legislativy, proto se ověřování zaměřilo právě pouze integrované lesní třídy. Pro ověřování byla vybrána lesní třída Lesníček při MŠ Semínko sídlící v Toulcově dvoře v Praze 10.
Závěry jsou důležité i pro stávající samostatné lesní mateřské školy provozované občanskými sdruženími. V závěrečném materiálu MŠMT jsou vítány jakožto řešení nedostatečné kapacity mateřských škol. Obce a města si tak nyní mohou vybrat, zda podpoří místní občanskou iniciativu nebo vznik lesní třídy při MŠ.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.