Re: Diagnóza ADHD a jak s tím pracovat
Žluťásku, já bych to také zkusila s léky a i když jsem ji pak učila doma tak to bylo velké zlepšení, přes léto jsem Ritalin také nedávala a nedavám ani nyní Concertu, jen v případě, že potřebuji aby si něco opakovala do školy. Já to hned poznám když dcera lék nemá, není schopna se soustředit na učení ani trochu a to co by dělala půl hodiny tak dělá dvě a z různými problémy kolem. Nebála bych se toho a mě tehdy lékařka ten Ritalin napsala na tři měsíce na zkoušku a pak jsme to společně vyhodnotily jako pozotivní věc a tak ho užívala a je to také lék první volby a má velmi krátkodobý účinek. Co si pamatuji tak dvě až tři hodiny. Dceřina psychiatrička v žádném případě na mě netlačí a vždy se domluvíme zda užívat. Nyní dceři i se snažila, že je už 15 letá opět nasadit Ritalin, že by si pak brala i v poledne a údajně by už mohla to soustředění ovládat. Každý kdo si opravdu prošel nějaký čas s dítětem s ADHD tak to ví jaký je v tom rozdíl, ona když četla tak od jednoho slova stačila během chvíle uhnout očima a zasnít třeba i třikrát. Jinak dcera má nález na EEG, ale v místech kde může vzniknout epilepsie. Vím o hodně maminkách co psaly, že jejich dítě má nález v pořádku, každé dítě s ADHD má jiné nálezy a třeba i poruchy. Dcera matematiku a technické věci zvládá velmi rychle, já musím číst návody a ona sedne a ví, horší je to v ČJ a od toho se pak odvíjí to ostatní. Na grafomotoriku jsme také jezdily, měla na desce doma položený balící papír a dělala cviky co ji řekly v PPP, později na dveřích. Je potřeba tu ruku uvolnit, ona nikdy nějak dobře nekreslila a píše stále jak kocour. S kolektivem má také velký problém a hlavně s novým, chodila do sokola a také v mém doprovodu, do různých kroužků a většinou skončila, že ji děti vystrkovaly ze svého prostředí. Ohledně toho sociálního cítění tak to ona má zas až moc velké.
Odpovědět