Suzo, mám syna předškoláka a ve školce občas tyhle pracovní listy s čísly dělají taky...i když oni je spíš dostávají jako úkol do sešitu - každý pátek jim tam paní učitelky dají nějaký pracovní list, nebo nakreslí nějaký úkol z grafomotoriky apod...a to syn chodí do speciální školky, má vývojovou dysfázii, sešit tam mají všichni primárně na logopedii, kterou mají jednou týdně individuálně... Ale když to někdo nemá správně, tak se nic neděje, protože se to nikde nevyvěšuje, jen ráno si to paní učitelka s dítětem prohlédne, něco si k tomu poví a dají si tam razítko, takže ani nevědí, jak to udělali ostatní... Ale jinak s nimi dělají i spoustu cvičení na grafomotoriku, uvolňování ruky, pořád něco modelují, staví, skládají malinké korálky apod...
K těm číslům mě napadá, že když někdo neumí napsat číslici, tak třeba může nakreslit příslušný počet teček, vždycky se dá vymyslet nějaká jiná varianta... Syn tedy umí napsat všechny číslice už asi půl roku, sám se o to zajímal, ze začátku psal některé obráceně a třeba odspodu, teď už je píše většinou dobře...stejné je to s písmenky, pozná už prakticky celou abecedu, i s čárkami a háčky, napíše velkým tiskacím svoje jméno a příjmení, taky včetně diakritiky...ale všechno se to učí sám ze svojí vůle, nic mu nevnucujeme, jenom když projeví zájem, tak to všemožně podporujeme - seženeme k tomu pracovní listy, vymyslíme nějaké zábavné pomůcky, teď jsme třeba kupovali skvělou knížku o písmenkách Hravá písmenková škola, je tam o každém písmenku kratičká pohádka, která dětem pomůže zapamatovat si, jak písmeno vypadá (třeba že J je jako obrácená hůl...). Číst syn zatím ještě nezkouší, ale jednotlivá písmenka pořád v něčem vyhledává... Jinak ve školce hodně procvičují i sluchové vnímání, že určují první a poslední písmenko ve slově, vytleskávají slabiky...Takže v tomhle směru s nimi těch předškoláckých aktivit dělají docela dost, ale nepřijde mi to zase nějak přehnané, nikdo nedělá vědu z toho, že dítě něco ještě neumí a paní učitelky to umí těm dětem pěkně podat a vysvětlit, takže ani to, které to nezvládne, z toho nemá špatný pocit
