Tak třeba dneska jsem učila šest hodin (do 13:30), pak mám ještě skoro hodinu dozor u šaten, pak jdu na oběd. Takže v půl třetí se dostanu do třídy. Protože mám 5. a 6. hodinu jinou než svoji třídu, a protože je to třída specifická, téměř vždy se stane něco, co musím dále řešit. Dnes tedy jen s třídní, ale občas i s vedením. Takže k práci ve třídě se dostanu tak ve tři.
No a mám 26 dětí, a i když fakt minimalizuju vyplňování pracovních sešitů, tak jsou ještě malé sešity, pracovní listy....no řekněme, že z každé vyučovací hodiny jedna věc, nějaký ten úkol, zápis knížky, obrázky, prostě práce dětí. Když počítám na každý sešit nebo cvičení 1 minutu, tak za den je to 1, 5 - 2 hodiny. A jsme na 17. hodině.
Jenže třeba dneska jsem ještě skoro hodinu věnovala mamince jednoho žáčka, kterému to nejde, jak by jít mohlo. Probraly jsme, co a jak dělá doma, co a jak ve škole, našly nějaké důvody jeho problémů, domluvily další postup...
Jen jsem si tedy půlku té práce přivezla domů, no....
Tak 2x v týdnu musím na nákup, což dělám cestou z práce. Takže sice vyjedu ve čtyři, ale stejně dojedu domů kolem té šesté.
Když neučím do půl druhé, mám dozor nebo zaskakuju v družině za chybějící vychovatelku (máme vypsané pohotovosti, každá jsme tam při výpadku jedné vychovatelky 2x týdně 1, 5 až 2 hodiny).
No a příparava mi trvá normálně dlouho...normálně pro začínajícího učitele. A já na prvním stupni začínám, loni prvňáci a letos druháci jsou moje poprvé, takže tomu odpovídá i příprava...na každou odučenou hodinu 30 - 60 minut přípravy. Zejména když člověk nechce jen vyplňovat ty pracovní sešity.
A třeba hudebka, která fakt není můj šálek kafe, mi někdy zabere i 2 hodiny, protože svoji neschopnost musím prostě nahradit něčím jiným.
Teď jsem hodinu psala hodnocení IVP, vypisovala dotazník pro PPP a dělala zápis ze samostudia (výstup z toho, co učitel dělá, když mají děti prázdniny).
No a protože jsem navečír usnula, tak jdu teprve dělat ty přípravy

.