16.3.2016 11:57:02 JODIE
Re: Organizace práce domškolních učitelek
Jakýkoliv nátlak v jakémkoliv věku je nanic. I na prvním stupni jsou děti každé vývojově někde jinde. To že dítě neumí v druhé třídě úhledně psát a počítat jak když bičem mrska, neznamená že je hloupé, ale že k tomu dospěje třeba o pár let později. Když se však nad dítětem sejdou rodiče ještě s posilou aktivního učitele a začnou spílat, co by už mělo umět a že je pomalé, takové a makové..
Něco jiného je podpora, která má k nátlaku a k hodnocení daleko. Setkávám se s tím nejen ve školství, že naše společnost je zatím většinově nastavena na kontrolu ne podporu a vzájemné doplňování, obohacování.
Ale já osobně to beru jako cestu, vývoj. Hledáme si svoje cestičky, stojíme si za svým a dětem vysvětlujeme, posilujeme důvěru. Díky za možnosti, které máme. Mám sestru v Holandsku, kde děti musí do školy od 4 let denodenně. Pokud chce děti uvolnit z výuky z osobních důvodů např.týdenní dovolená, dělají s tím velké problémy. DŠ je tam zakázána.
Odpovědět