24.4.2020 13:15:20 Delete
Re: Už máte info, jak to bude fungovat na 1. stupni a vyrovnávací letní kurzy?
kosatko,
vysvětluju to po několikáté. Nejde o chtění, ale o to, že i když přijdou do školy všechny děti, nebudou moct být všechny v jedné třídě a vždy budou některé děti s neučitelem. To znamená, že tyto děti budou oproti těm s učitelem v případě běžné výuky výrazně znevýhodněné. Jak budeš vybírat ty děti,m které nebudou moct být se svým učitelem a nebudou tedy moct mít běžnou výuku? Podmínka je, že nejde měnit dohled nad skupinami, takže nejde, aby se vyučující u dětí prostřídali.
Nebo, když vězmu ideální stav, který ale nenastane, rozdělí se moje třída na dvě půlky, jednu budu mít já, jednu moje asistentka. Pak já budu chystat dvoje přípravy, protože je o dost jiné chystat přípravu sobě a chystat ji někomu jinému, tedy dvojnásobek práce. Přitom nemůžeš využít skoro nic, co se při běžné výuce děje, protože zejména na prvním stupni se prostě učí jinak, než při sezení v lavicích čtením z učebnic a vyplňováním pracovních sešitů Alespoň tedy já učím jinak a učit 12 - 15 izolovaných jednotek bez možnosti je vytáhnout z lavic prostě neumím. To už fakt nechat je dělat zadanou práci a individuálně dopomáhat.
Ale ono to hlavně může dopodanout tak, že budou skupiny namíchané nejen napříč třídami v rámci jednoho ročníku (a i ty u nás mají různé učebnice, takže i to vylučuje klasickou výuku), ale možná i napříč ročníky. Napadá mě zcela prozaický důvod, který se zatím nikde neřešil...ale když se ve škole nebudou smět děti míchat napříč skupinami, tak by dávalo smysl dávat sourozence do stejné třídy, protože jinak to nemíchání ve škole jaksi ztrácí smysl, že...
Já jsem zvědavá, co k tomu ještě vymyslí.
Jo a ještě drobnost, ty děti se dva měsíce neviděly. Minimálně týden bude učení to poslední, na co budou mít náladu. Už takhle toho mají dost, pro většinu z nich je to doma oproti škole nezáživné, právě proto, že ve škole se učí jinak. Naopak jim chybí kamarádi, takže budou chtít povídat, povídat, povídat...to mi dává větší smysl...
No a výuka v červnu je i za běžných okolností značně náročná, třídy nejsou klimatizované, teď ještě možná i roušky...vidím to na nějaké hry (klidně na procvičení něčeho, podle složení skupiny), dovysvětlení věcí z výuky na dálku podle potřeb jednotlivců a jinak spíš samostatnou práci, kreslení (výtvarka je baví a dlouho ji neměly), tvoření, povídání, čtení....
Odpovědět