| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Waldorfská škola

Soutěžte s muzikálem Edudant a Francimor

Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!

  (?)
[<<Předchozích 520] Názory 521530 z 647  [Dalších 117 >>]
karla
  • 
6.6.2006 19:22:28
Nevím jestli se ve Wal. škole propadá můj syn je v páté třídě v normální škole už by asi dávno propadnul a bylo by mu navrhnuto odejít do speciálky z důvodu hyperaktivity. Neustále nás paní učitelka honila do ped. psych. poraden kde jsem se nikdy nic nového nedozvěděla.Ve Wal. škole
je hlavní spolupráce dítěte, rodičů a učitele můj syn s lmd tam najednou problémy přestal mít, znovu si začal věřit, nikdo tam na něj nekladl přespřílišné nároky a nezdůrazňoval mu že je jinej ( hloupější, pomalejší atd.) což bylo v bejvalé škole normální. Když tam ditě přestupuje z jiné školy tak učitel chce aby s ním v jeho třídě pobyl pár dní aby sednul kolektivu a kolektiv jemu a aby neměl problém s jiným druhem výuky. Hodně se to od normálních škol liší. Do Wal. škol nechoděj jenom děti s problémy a u nás ve třídě je opravdu kolektiv různorodej.K propadání neslyšela jsem za ty tři roky co tam mám dítě že by někdo propadnul.
Michal Kubík
  • 
6.6.2006 9:26:09
Chtel bych se zeptat, jak se resi ve waldorfske skole zjisteni, ze ma dite dyslexii, dysgrafii, dyskalkulii? Je to mozne poznat v 1.tride? Je resenim nechat zaka v 1. tride propadnout, ma li pedagog toto potvrzeno pedagog. psycholog.poradnou?Muze takove dite dale navstevovat waldorfskou skolu nebo musi na specialni s osobnim asistentem? Je ho mozne integrovat s individualnim rezimem studijniho planu do waldorfske tridy? Dekuji za odpoved.
Burešek 29808
21.3.2006 8:44:28
http://www.rodina.cz/diskuse1176.htm
karla
  • 
20.3.2006 23:48:11
podivej se do diskuzí o škole tam je přímo wal. škola
*Mab* 32445
20.3.2006 20:28:26
Do této školky chodíme od roku 2003, jsme spokojeni po všech stránkách. Rozvíjí děti po emoční stránce, vedou je ke spolupráci s kamarády, všechny děti se podílejí na společném programu který se řídí ročními obdobími. Rodiče, kteří dávají své děti do této školky jsou "stejné krevní skupiny", takže pořádáme i akce mimo školku.
CIH
  • 
19.12.2005 18:00:09
Musim upresnit, ze jsem nenavstivila ws skoly v Praze, Pardubicich a Ostrave. Praha a Ostrava maji dobre vysledky v uplatneni zaku na strednich skolach - to je jediny objektivni indikator, o kvalite skoly na ktery jsem prisla. Podle meho, waldorfska pedagogika je teoreticky nejlepsim pedagogickym systemem, s temito vyjimkami. Nesmi se interpretovat dogmaticky - bylo to sestavene na zacatku minuleho stoleti, s umyslem "vse pro dite" - podle tehdejsich poznatku. Nove poznatky o vyvoji mozku mnoho veci potvrdily, ale take nejake vyvratily - tak treba o levactvi. (Ortodoxni Waldorfove maji tendenci levaky precvicovat.) Dale je treba mit se na pozoru a neprosvihnout vyvojove chyby, jako dislexie a pod. Waldorfove jsou trochu laxni ke cteni a psani - davaji diteti cas. To je dobre, protoze se deti vse uci z poslechu, a tim si procvicuji si pamet a mysleni bez papiru - coz je nezaplatitelna schopnost v normalnim zivote. Jenomze v tomto stadiu je tezke objevit, ze dite je treba silne kratkozrake, a nepise protoze nevidi, a nebo necte protoze je dislexik. Konecne, a hlavne, waldorfska pedagogika ma dite ucit objevit podstatu problemu, a pouziva k tomu nekdy docela netradicni postupy - jako je napriklad eurytmie. Vsechny tyto waldorfske pomucky maji hlubsi smysl, aby cilene tvarovaly vyvoj ditete. Kdyz se tyto postupy ale berou nezavisle jenom samy pro sebe, tak opravdu pozbyvaji smysl, a je to ztrata casu. A pochopit, jak vsechno zapada do sebe, a jak to tvaruje mysl, ducha a telo ditete, je dost kumst. Takze clovek musi padnout na nadstandartniho pedagoga, ktery tohle si tohle vsechno umi propojit a dusledne pouzit. Bohuzel, pokud clovek nema to stesti, pak osnovy nic nezachrani, protoze jsou velice volne, a skutecny cil waldorfske pedagogiky - naucit deti nezavisle a kreativne myslet a vyvijet se - na to nejsou zadne testy.
ChristinA


karla,syn 94
  • 
18.12.2005 23:22:38
Tak jsem se rozhodla napsat po čase co nám dala a vzala naše nová škola.
Psala jsem tu již jednou když tam můj syn nastoupil.před dvěma rokama.

Zítra se vrací po dlouhé nemoci mého syna spolužák do školy, upekla jsem dva dorty a moc se těším jak ho všichni ráno v půl deváté ve škole přivítáme.
Když syn začal v této škole byla jsem jak u Jiříkova vidění, říkala jsem si stále dokola jestli je to možné že bych našla opravdu to co jsem pro něj chtěla.Skvěle zapadl do kolektivu a konečně začal být šťastné školní dítě.
To že nechtěl chodit ze školy domů jsem psala ve svém posledním přízpěvku ale on mě také ráno budí že nemuže přijít pozdě že by nestihl začátek a dokonce když je nemocný tak ho musím přemlouvat aby zůstal doma.
Naposledy se mě to nepovedlo, ve škole byl asi lepší program ale naštěstí měl jen rýmu.
Nejsem společenský tip a tak když jsem se loni v létě dozvěděla že pojedu s celou třída na několik dní mimo Prahu, zamotala se mě hlava.Spacáky a velkosprchy nemůžu.
Jela jsem z nelibostí ale od té doby jak je to možné jezdím taky a nejenom já často bývá problém že někteří rodiče musej zůstat doma protože ubytovací kapacita nestačí. Je to opravdu bezvadné když se jede na školní akci a člověk si přitom připadá jak na dovolené s přátely.A vždycky si ještě přivezu nějaké vědomosti.
A hlavně to nadšení dětí když si ty školní zážitky prožívá celá rodina.
Bylo období kdy můj syn byl ve škole roztěkaný a já nevěděla jak s tím naložit.Tak jsem pár dní chodila do školy s ním.
Co pro mě byl šok, vědomosti dětí a jenom jsem prosila Pána Boha aby mě paní učitelka z legrace nevyvolala a já si neudělala ostudu slovem NEVÍM.
Naštěstí nevyvolala, protože opravdu jsem nevěděla kdo to byl závistivý Sutech a ani jak bylo uspořádáno společenstvý starých Indů.
Za ty dva roky se syn naučil plést, už si upletl čepici, je to docela legrační ho vidět u pohádky v TV jak plete.Teď plete ponožky.
Naučil se šít, vymodeloval krásné velbloudy a draka nedávno jsem provázela Indy žijící v Anglii a syn neměl problém v komunikaci v Anl.jaz. a nejlepší bylo když je začal testovat ze znalostí Indyckých bohů.
Díky matamatice začal vařit. Já jsem mu neuměla pořádně vysvětlit míry
a od té doby co to probíraly ve škole měří váží a vaří jak o život.
Nedávno dělal kuře na paprice a skoro denně peče.
Ale abyste si nemyslely taky mě někdy pěkně leze na nervy.
Já jsem jenom šťastná že ho škola baví že tam chodí rád a že se něčemu naučí.
A něčemu víc než já tenkrát.
Za tu dobu co tam je jsem se vlastně taky docela přiučila.
Takže znova po dvouch letech žehnám Waldorfské škole.
Kdybych měla napsat vše tak tu budu asi dlouho.
Takže po dvouch letech ničeho nelituji a čím dál tím víc si vážím možnosti být v této škole.Můj syn taky.
Zdravím Karla


Michaela
  • 
18.12.2005 22:35:53
Ahoj prvky Montessori jsou dnes už samozřejmostí v každé MŠ. Na tom jsou MŠ vlastně založeny. Takovými body Montessori pedagogiky jsou: 1.prostředí - přizpůsobené dětem - velikostí (malý nábytek, odpovídající velikost např. WC..), koberec, tabule na kreslení, celkově co nejpříjemnější , nejpodobnější domovu.
2. Pedagog, má dítě spíše vést, napomáhat, stát v pozadí
3. Didaktický materiál (smyslový, k sebeobsluze, matematický- geometr.tvary do děr,kosmický - vše co souvisí s přírodou a člověkem)
4. Principy - pedocentrismus (středem všeho je dítě), důvěra v seberozvoj dítěte, důraz na svobodnou volbu a rozhodování dítěte, každé dítě je jiné...
Takže to je tak v kostce. Někteří profesionálové by s mým vysvětlením mohli polemizovat, ale v praxi je to vlastně toto. U nás jsou školky myslím všechny v tomto duchu, pak už záleží na pedagogovi-jestli je školka dobrá nebo ne.
Ale POZOR ŠKOLKA Montessori JE NĚCO JINÉHO. Tam je jiný přístup, jiný režim, s tím tak moc zrovna já nesouhlasím, ale jiným to neberu. Jen co jsem slyšela vyprávět od někoho kdo do toho pronikl, tak o tvořivosti a volbě dítěte zde mám jinou představu. Mějte se:o) Michaela
Medunaj 38018
18.12.2005 19:18:49
Christino, mohla byste upřesnit, co se Vám konkrétně nezdá na přístupu pedagogů v českých Waldorfských školách? Já zatím sbírám pro a proti sama pro sebe, abych si mohla utvořit názor. Díky
Christina
  • 
13.12.2005 15:20:38
Mám své dvě děti na Waldorfské škole v USA - mladší je ve školce a starší ve 2hé třídě. Je to zajetá Waldorfská škola která jde až do 12té třídy a své žáky umístuje na nejlepších universitách v USA. Stěhujeme se do Čech, a doufala jsem, že najdu podobnou školu tam. Navštívila jsem 4 waldorfské školy v Čechách, a uvědomila si, že Waldorf a Waldorf mohou být dva ůplně jiné pojmy.
Podle mých zkušeností může Waldorfská pedagogika utvářet smysluplné jedince, kteří vynikají svým ohebným přístupem k danným problémům. Tak třeba - ted doučuju svého druháka psát Česky diktáty. On si ty hlásky rozebere, zapřemýšlí, a píše. A píše dobře. Když se mu něco nezdá, zeptá se. Jsem si zcela jistá, že tato ohebnost přejít z anglického psaní do českého, je daná přístupem jakým se učili ve škole psát a číst. V pravé Waldorfské škole se učí od celku (tedy slova) dolu k jednotlivým složkám (tedy hláskám) formou analýzy. V tradičních školách je to naopak. V tradičních školách jim jde učení rychleji, protože je tak jednodužší, ale ubývá jim schopnost rychle se zorientovat se v jiném problému, protože se tak nerozvíjejí analytické schopnosti, pouze syntetické. Proto děti z dobrých Waldorfských škol mají pomalejší začátky, ale ke konci školní docházky jim tradicně vzdělané děti nestačí. A proč ne každá Waldorfská škola je dobrá? Přístup o kterém jsem mluvila vyžaduje opravdové porozumnění waldorfké pedagogiky, a důslednou aplikaci. Bohužel, to jsem při své návštěvě Waldorfských škol v Čechách zatím nenašla. Tím nechci zakončit pesimisticky. Držím jim palce, že na to postupně prijdou. (Tady ve Státech to trvá tak 15-20 let, než se Waldorfská škola plnně zajede, a ani to nezaručuje její ůspěšnost.)
[<<Předchozích 520] Názory 521530 z 647  [Dalších 117 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.