
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| cizinka1 | 56285 |
|
29.11.2010 15:08:32
Kdyz chapes nesmysly, neznamena, ze nekdo pise nesmysly![]() V uvodnim textu a v diskusi stoji o nazorech duly toho vice. Kdyz nekdo si mysli, ze nastrih je druh zenske obrizky, to jeste neznamena, ze je to stejne ta obrizka, ktera se provadi v Africe. Chce to jen pozorneji cist, vmimat kontext a premyslet nad obsahem sdelenoho. |
| kili |
| • |
29.11.2010 14:59:23
- nevím, co povídáte, ale píšete nesmysly
- pro obsah daného textu nejsou podstatné závorky, ale zájmeno "to", které je patřičně "sladěno" se slovy ve větě "co je to". Tato věta vyjadřuje žádost o vysvětlení uvozených pojmů. Kdybyste se chtěla zeptat co jimi mínila pisatelka, na jejíž příspěvek reagujete, musela by otázka být formulována jinak. - já jsem na nic neodpovídal, jak je zřejmé z vlákna diskuse - pozorně čtu, na rozdíl od Vás. Pisatelka píše : " Moje dula říká, že episotomie je druh ženské obřízky" Co si ona dula myslí, to nevím, Vy možná jste ta zmiňovaná dula a pak možná víte co si myslíte. Nicméně písemné vyjádření je poměrně jednoznačné, dula má episiotomii za podmnožinu ženské obřízky. - "Prekrucovani receneho k hloupostem neni dobry argument." Vy tuto poučku znáte ? Zajímavé. Z Vašeho písemného projevu zde je spíše patrné, že se jí sama neřídíte. |
| cizinka1 | 56285 |
|
29.11.2010 13:24:30
vlastne, co povidam tak dlouho: kdyz jsi sam sladil TO k dogmatu (teda opravil jsi a na o spravnym ladenim), pochopil jsi jak to bylo mysleno spravne. Tak proc pak odpovidas mimo?
|
| cizinka1 | 56285 |
|
29.11.2010 13:10:29
Jasne ze je to chyba, ja to vim, a vsimla jsem si ji bohuzel pozde. Je to bezne u rychle myslicich a pomaleji pisicich: Pisu "to "dogma"" a jiz myslim "ta "vira"", z toho vznikne "ta "dogma"". Je to velmi bezne chyba pera (ci spis klaves:)). Nicmene jsou tam uvozovky, je tam nepopletitelny kontext diskuse, na ktery uvozovky odkazuji. Kdyz nevis, jake spravne pismenko nasadit, zkus premyslet o pluralu TY "(jmenovane jevy)". Take moznost. K pochopeni jsi zvolil tu nejhloupejsi a nejnepatricnejsi a navic ani nenapsanou tak snad i nemoznou variantu, je mi to lito.
Cti pozorne: dula nemysli, ze nastrih a obrizka je to same. Ona si mysli, ze je stejne v necim, a to konkretizuje. Gordita a dalsi souhlasici to rozvije jeste konkretneji. Prekrucovani receneho k hloupostem neni dobry argument. |
| kili |
| • |
29.11.2010 12:58:04
- pozorně jsem se díval, namísto "to" napsala jste "ta", což jsem pochopil jako překlep ("ta dogma" bych ani od Vás nečekal) a Vy jste to jako překlep později označila. Vaše věta tedy měla správně znít "Co je to "dogma", "víra " ... " a takto jsem ji i pochopil.
- člověk smí porovnávat co se mu zlíbí, nic proti tomu, výsledkem toho porovnání obřízky a epiziotomie pro někoho je, že jsou to zásadně, principiálně odlišné věci, pro jiného zas, jako třeba pro onu dulu, že je to jedno a to samé. Nic proti tomu, že si to myslí, ba je i dobře, že takové své myšlenky sdělí a že se najdou jejich obhájci nebo ti Eskymáci, co toho o Africe tolik vědí. |
| cizinka1 | 56285 |
|
29.11.2010 12:39:13
Podivej se pozorne, "to" v te vete nestoji
![]() ![]() , uvozovky jsou nemene podstatne, jakoz i zdravy usudek, ze asi bych nepodkladala otazku tak, jak jsi pochopil. Normalne lidi vedi, co je to vira ci dogma, neni treba namahat se se slovnikem. Cti pozorne: ja nezadam o priklad, protoze nebyla bych schopna uvazovat v obecne rovine, ja upozornuji, ze srovnavajici jsou dostatecne konkretnii ve jmenovani ASPEKTU (nikoliv prikladu), ktere srovnavaji. Clovek smi porovnavat dva srovnatelne kulturni jevy (jakoz normalne existuje komparativni literarni studie, komparativni antropologicke, komparativni etnologicke ci komparativni historicke studie), pokud dovede jejich srovnatelne aspekty pojmenovat a ty aspekty rozvinout. A o obou jevech dostatecne vi. Smysluplne popirani by spocivalo spise ve vyvraceni argumentu, popirajici srovnatelnost - kdyz je nektere chybne, posluz se prosim, bude to zabava. Ale argumentovane prosim. |
| kili |
| • |
29.11.2010 12:26:11
- úvozovky ten význam jistě mají, v daném případě je ale podstatné zájmeno "to", uvedl jsem jasně k čemu náleželo, jak lze snadno dohledat. Nicméně Vám nebráním rozumět češtině a užívat ji jak chcete
- zjevný principiální rozdíl, tedy rozdíl v obecné rovině, netřeba formovat do konkretního příkladu, to je možné pro toho, kdo v obecné rovině není s to uvažovat a požádá o příklad |
| cizinka1 | 56285 |
|
29.11.2010 12:10:54
uvozovky maji stejny vyznam ve vsech evropskych jazycich - otazka "co je ta "vira"" byla by prave blba formulace, jestli bych chtela se dozvedet, co je to vira. Muj preklep (spise chyba kvuli rychlejsimu mysleni nez psani, chybne ladeni rodu, mohlo paradoxne pomoct pochopit, na co se ptam. Kdyz se ptam co je to, ta, ten x (to jest ladim rody), ukazuji na neco konkretniho. Otazka co je TO muze byt pochopena tak, jak jsi pochopil, jedine tehdy, kdybych psala co je TO (nikoliv ta ci ten). Cizinci nekdy fakt byvaji zbehlejsi v praci s textem - zalezi na tom, kolik zkusenosti s nim ma konkretni cizinec a konkretni rodily.
Dovolim se upozornit, ze vsichni, argumentujici pro srovnatelnost jsou konkretni v tom, co srovnavaji. Obecne vykriky plodi odporujici v teto diskusi, a ti ani neargumentuji. |
| kili |
| • |
29.11.2010 11:52:35
- kdo žádá pochopení textu, měl by ho prvně umět patřičně sestavit, inteligentní čtenář nenachází zájmeno ukazovací u každého dotčeného slova, ale jako součást otázky "co je to" (ve smyslu co je to "dogma", co je to "víra", co je to "ideologie").
Naproti tomu pokus cizinky vyučovat někoho jeho mateřskému jazyku a působí nadutě a komicky - nevím co je prokazatelné, nicméně příměr obřízky k epiziotomii je nepatřičný, a to v té nejobecnější už rovině - pro Evropanovo hodnocení přínosu a ztrát pro Afriku je patříčný příměr k Eskymákům, kteří se vždy najdou, aby poradili obyvatelům Konga jak se chovat v období tropických děšťů |
| cizinka1 | 56285 |
|
29.11.2010 10:44:28
Ajejda, tolik zbytecne namahy kvuli nepochopeni textu
![]() Otazka nebyla co je vira, ale co je TA "vira", TO "dogma" a t.d.. TA (melo byt spravne TO - preklep) odkazuje na otazku na konkretni obsah, uvozovky inteligentnimu ctenari meli by naznacit, ze jde o citat, teda text, ktereho pochopeni je zavisle na kontextu. Jisteze za kazdym nazorem a volbou je nejaky ideologicky zaklad nebo vkus: treba za mym odporem k preventivnimu nastrihu a obrizce je presvedceni, ze strach ze ztraty milovaneho (opatrovaneho) nesmi vitezit nad laskou a nejvyssi laska spociva v pokore doprat milovane osobe svobodu zvladnout to, co zvlasnout umi a musi nejlepe sama. Jakoz africke komunity nezajisti stesti a vernost zen tim, ze jim vyriznou klitoris, taktez dr. nezajisti zdravi zeny tim, ze bude ji manipulovat do polohy ohrozujici jak plod, tak hladky postup porodu, tak hraz samotnou a nastrihavat prepate tkane. Ideologie je nedokazatelna, opira se o zavery z ojedinelych zkusenosti, kulturni a rodinne vzory a pod, ale je v celku empriricky neoveritelna. Nicmene, zakladni teza, ktera opravnuje uvahy o srovnatelnosti mastrihu a obrizky je, ze obe jsou zadnym prokazatelnym prinosem neospravedlnitelne mrzaceni a obe prinasi vice ztrat a utrpeni nez prinosu, a tohle prokazatelne je. Neprokazatelnost prinosu preventivniho nastrihu je empiricky dobre dolozeny fakt - nikoliv dogma ci ideologicky vykrik: nejlepsi vysledky ohledne zdravi zen (a jejich hraze) a zdravi mimin maji poskytovatele pece kteri temer nenastrihavaji (vubec nenastrihavaji, jejich statistika dosachne do 6 procent kdyz se pripocitaji pripady, kdyz zakroci dr. s jinym nazorem na nastrihy), zatim co kontrolovany porod na zadech je porod s vysokou pravdepodobnosti operativniho ukonceni a poraneni. Zatim obrezavajici africke komunity za svuj pokus zajistit vernost zen plati ztratou zivotu divek kvuli obrizky, ztratou zivotu matek a deti behem porodu kvuli srustum po obrizce - teda ztraci take o hodne vice nez udajne ziskavaji. Zbaveni porodu spontannosti kvuli kontrole je stejne nesmyslne jako zbaveni Africanky jeji klitorisu kvuli kontrole. |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.