
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| kreditka | 85904 |
|
|
12.12.2014 8:27:21
Dcera je teď v 1. třídě a opravdu podobné věci jsou potřeba. My teda nikam nechodili, ale měla jsem osvícenou logopedku, která nám už ve 4 letech doporučila časopis "sluníčko" + nějaké pracovní listy a musím říct že dceru to hodně posunulo dopředu - zezačátku vše nezvládala, ale postupně pravidelným trénováním šla hodně dopředu a zatím musím zaklepat že ve škole problém nemá snad krom "biflovacích" úkolů, ale ty zatím nepopvažuji za podstatné
|
| Kaja222 | 116819 |
|
12.12.2014 6:59:15
jeste dodam - take dochazime do SPC, jednou mesicne na hodinu. A ona obcas zkousi neco navic jak si s tim mladej poradi, kdyz to je hodne pres caru, tak pak zase zacouva s tim, ze to vytahne pozdeji.
vim, ze me zaskoci, kdyz prijde s necim, co se mi zda jako naprosta nechytacka. Ale pak to vytahne treba za ctvrt roku a uz to nejak jde. Mam pocit, ze to je i o tom, abych ja se smirila s tim, ze tohle je potreba a uvedomila si k cemu to je potreba. Docela mi pomohlo, kdyz jsem videla ty pracovni listy a celkovy plan, ze vim k cemu smeujeme. Napriklad pocet slabik - pro cteni. Delka slabik - pro psani. Srovnani nejmensi-nejvetsi - matematika atp. Nebo kdyz mi povypravela s cim pak maji dysfatici problemy jako skolaci a proc trenujeme to co trenujeme - abychom tomu predesli. i kdyz ma odklad (je kvetnovy). |
| Kaja222 | 116819 |
|
12.12.2014 6:53:43
ja byla s dysfatikem 5.5let u psycholozky na testu skolni zralosti. Docela jsem zirala, kde vsude mel mladej nedostatky. Nakoupila jsem v Ostrovni v Praze v knizni specialce ruzne pracovni listy za 1200 a uz frcime....
-rozpoznavani prvniho pismene -rozpoznavani delky slabik -zrakova diferenciace -sluchova diferenciace -uvolnovaci cviky -spravny uchop matematicke predstavy a zrakova diferenciace nastesti v klidu, ale ty slovni je des... no a do toho trenuje nacvik vyslovnosti... tohle doporucuju Škola před školou I a II - Pětitýdenní program pro předškoláky jsou to pracovni listy, ktere zahrnuji vsechno uvedene. jinak mam jeste Jedním tahem - uvolňovací grafomotorické cviky Zrakové vnímání - optická diferenciace I. a II (to se trenuje na budouci rozliseni p-b d-b) Orientace v čase - neco jako Povidej mami, ale je toho vic Grafomotorická cvičení |
| Monika | 123907 |
|
11.12.2014 22:09:27
Podle mého je normální, že se svou diagnózou se zmíněnými úkoly má problém. Proto to nejspíš taky děláte. Ale mám trochu pocit, jestli jeho obavy z další lekce nejsou způsobeny tvým přístupem k věci - jestli trochu moc neřešíš, když mu něco nejde a sama v podstatě nedáváš najevo, že se ti ty úkoly nelíbí a nemusel by je dělat??? Možná by pomohlo, brát všechno s větší "lehkostí", jako novou hru, nevyvolávat žádný stres ani v sobě ani v dítěti, i kdybyste náhodou dělali něco, co dítě do školy nutně umět nemusí, tak co je na tom???
|
| Delete | 8214 |
|
|
11.12.2014 20:47:19
diskuterko,
ano, první hlásku ve slově by dítě mělo poznat kolem pátého roku. Před nástupem do školy by už mělo rozpoznat poslední hlásku, nebo spíš souhlásku ve slově (samohlásky se rozpoznávají obtížněji, takže je v pořádku, když dítě ve slově KOČKA označí jako poslední hlásku K). Potom následuje rozpoznávání ostatních souhlásek ve slově a úplně nakonec zvládne dítě i ty samohlásky. A je to ještě poměrně dlouhá cesta, než dítě bez problémů napíše slovo, které slyší. Ve škole se ten vývoj trochu urychlí, protože všemi těmi hrami s písmenky, hláskováním atd. se to vlastně denně procvičuje. |
| Delete | 8214 |
|
|
11.12.2014 20:42:36
Vejce,
ano, tohle by předškolák zvládat měl. Pokud má syn dysfázii, bude s tím mít pravděpodobně problém a bude muset trénovat mnohem víc než jiné děti. Mám ve třídě dysfatika a na začátku nepoznával ani to první písmenko...teď už pozná nejen první písmeno, ale i slabiku, dokáže "psát" (skládat) diktované slabiky...ale je mu už skoro 8, takže mu to trvalo skoro o 2 roky déle než ostatním dětem. Co stále rozlišit nedokáže, je délka slabiky. V tom je právě ta podstata dysfázie, je narušené vnímání řeči a tohle všechno, včetně těch rýmů, je pro dysfatika hodně náročné. |
| 12.11diskuterka15 | 137836 |
|
11.12.2014 20:32:26
Co jsem slyšela od učitelek v MŠ (máme v rodině), tak ve školce by děti měly poznat první písmeno, popřípadě prý vytleskat slabiky nebo je říct. O rýmování jsem nic neslyšela a ani nevím, že by se to někde trénovalo. Myslím, že syn ty rýmy časem pochopí, že je to pro něj zatím nové. To máš jak s tím prvním písmenem, také trvá, než to dítě řekně vždy správně. Potom se trénuje i poslední písmeno a i děti, které poznají první, tak to poslední poznají zase až za čas a ne hned. Aspoň se synem jsem to tak měla. Poznat první písmeno jsem ho začala učit myslím tak v pěti letech, a když jsem po něm chtěla za týden poslední, tak ho nikdy neřekl. Snad po měsíci řekl první i poslední. A potom, když chceš písmena ve slově, třeba ve slově PES, tak mi řekl první a poslední, ale E už nepoznal.
|
| Vejce | 88037 |
|
|
11.12.2014 20:06:34
synovi bude v březnu 6 let. má dysfázii, proto jsme byli od září zařazeni do programu SPC. každých 14 dní chodíme na hodinové cvičení. zatím se mi to moc líbilo, trénovali s paní učitelkou barvy, tvary, třídění obrázků dle témat atd. z poslední hodiny jsem trochu zmatená. nejprve měl roztřídit obrázky ve 4 různých velikostech, což zvládl, ale měl je pojmenovat největší- menší- ještě menší- nejmenší. nevěděl si s tím rady, dokázal jen odlišit, co je malý a co velký
pak následovalo třídění obrázků podle prvního písmene ve slově, většinu trefil, ale u něčeho si tak jistý nebyl. nakonec tvoření dvojic z obrázků tak, aby se rýmovaly (tužka- hruška, drak- mrak, dárek- párek). to nepochopil vůbec. doma to pak trénovat nechtěl a teď se navíc ani netěší na další cvičení. moje otázka zní- opravdu jsou to věci, které by měl zvládat předškolák? a co v případě, že je nezvládá? mám to nechat být a počkat, až bude větší nebo se to "musí" už v předškolním věku naučit? děkuji za názory ![]() |
| Yanull & 2 | 15067 |
|
|
18.11.2014 22:33:19
Dúfam, dúfam
![]() |
| Delete | 8214 |
|
|
18.11.2014 21:48:00
Jannulla,
moc neporadím, hodně záleží na dítěti. Je jistě nutná velká dávka trpělivosti a lásky, stejně jako důslednosti a přísnosti. A nejvíc pomáhá vědomí, že to poměrně rychle přejde . |
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1
Labyrintem Malostranských dvorkůPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.