| Kudla2 | 58452 |
|
|
24.9.2018 14:59:38
j.a.s, ano, smysl to dává, ale znamená to fakt "pravdu a celou pravdu"?
Jemná motorika asi potřebná bude, ale je kreslení jediná cesta k tomu, jak toho dosáhnout? Já to nevím, tak se ptám. Co když někdo opravdu hodně nerad kreslí, je potřeba ho k tomu donutit, nebo to jde i jinak? U nás ve školce vždycky byly nějaké alternativy, když někdo něco nechtěl, a připadalo mi, že to není tak velký problém. |
| Sam01 | 129844 |
|
|
24.9.2018 14:56:53
Alraune,
taky myslím. ![]() Je to o to pikantnější,že my co tu diskutujeme máme tohle období dávno za sebou a naše děti jsou buď dospělé , v pubertě nebo se té dospělosti blíží. Poctivě přiznávám,že budu vybarvovat i s vnoučaty pokud se někdy nějakých dočkám a budou mi zapůjčeny. ![]() Jsem vybarvovač. |
| Kudla2 | 58452 |
|
|
24.9.2018 14:56:45
Slupko, Alraune
![]() |
| Sam01 | 129844 |
|
|
24.9.2018 14:54:18
Na ten úchop tužky už jsou různé vychytávky,pokud to někomu ta packa nedává. Pero Stavbilo nebo takové ty trojhranné tužky. Případně existuje taková ta gumová vyfrézovaná násadky přímo na tužku.
|
| Konzerva | 153011 |
|
|
24.9.2018 14:53:36
Rodinová,
kopíruji část svého příspěvku: "Třetí funkce je socializační. Ta spočívá v tom, že dítě se učí, že teď děláme všichni společně určitou konkrétní činnost. Můžeme ji do určité míry přizpůsobit konkrétním dětem, takže někdo může kreslit pastelkou, někdo fixou, někdo voskovkou, někdo bude vybarvovat, někdo kroužkovat. Ale podstatu zadání splníme všichni. Pokud dítěti řeknu, že ne, že úkol nemusí plnit ani v modifikované podobě a může si místo toho hrát s autíčkem, tak ten úkol nesplnil svoji socializační funkci. A opět. Když dítě výjimečně z nějakého společného úkolu uvolním, nestane se jistě nic, nebude z něj masový vrah. Ale jestliže mu prominu třeba polovinu úkolů, už pro něj následně může být ve škole problém se školnímu tempu přizpůsobit." Připomínám, že to je vybarvování ve školce, kdy to je společný úkol pro všechny jako předškolní příprava. Není to o činnosti v době, kdy si děti mohou dělat, co chtějí, není to o činnosti doma a je to o předškolákovi. |
| Rodinová | 140078 |
|
|
24.9.2018 14:41:05
A jak se socializuju pri vybarvovani, jakoze to delam s nekym a povidame si u toho?
Jinak, kdyz jsem neco tvorila, tak jsem nekam zalezla a byla rada, ze jsem sama, jako vetsi dite nebo dospela ovsem ![]() |
| Konzerva | 153011 |
|
|
24.9.2018 14:40:34
"j.a.s., vybarvování může naopak v grafomotorickým smyslu i uškodit - koukni se, jak některý děti při pečlivým vybarvování držej tužku..."
No a to by právě měla být, podle mne, úloha té učitelky ve školce, aby tohle zachytila a přizpůsobila se tomu - opravila dítěti úchop nebo mu úkol změnila, pokud k tomu ještě dítě není zralé, informovala rodiče apod. Ale diskuse tu není o tom, jestli má dítě vybarvovat, když má nevhodné držení, ale jestli má vybarvovat, když se mu nechce. |
| Konzerva | 153011 |
|
|
24.9.2018 14:38:00
Vaiteo,
já psala, že ten vybarvovací úkol má 3 roviny. Že se dvě - grafomotorická a zábavná - dá nahradit, celkem nikdo nepopírá. Diskuse je v podstatě o té socializační stránce úkolu. |
| Konzerva | 153011 |
|
|
24.9.2018 14:35:40
Monty,
já popsala, že to vybarvování má tři funkce. Ty furt píšeš jen o těch dvou - grafomotorické a zábavné. Zcela pomíjíš tu socializační. |
| . . | 133444 |
|
24.9.2018 14:34:18
Leckdo už se vybarvil!
|
Tvořivá hra pro nejmenšíŽďár nad Sázavou
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.