| Tragika | 61116 |
|
|
28.8.2014 1:19:35
Nejvíc jich je na Rodině.
![]() |
| TaJ | 81121 |
|
|
28.8.2014 1:07:42
Tak to jo, ale takových myslím zase až tolik není...
|
| Tragika | 61116 |
|
|
28.8.2014 0:57:59
Tino, tak to bude v pohodě. Já měla na mysli děti, které při vstupu do školy mají přečteno x knih a zvládají s přehledem počítání do stovky, někdy včetně násobení.
|
| Martina, 3 synové | 101865 |
|
|
28.8.2014 0:48:16
Tenhle mluvil už v roce věty, což jsme popírali, mysleli jsme, že nám to jen tak připadá - ale bylo to tak.
Sestry kluk taky v roce mluvil, a taky mu to nevěřila. ![]() |
| TaJ | 81121 |
|
|
28.8.2014 0:42:28
Tragiko, no já jsem taky zvědavá, s jakou bude chodit náš malej ze školy...v pondělí jde do 1.třídy a ač je dysfatik a ve 3,5 letech teprve tvořil dvouslovná spojení, tak asi od 5,5 let pozná většinu tiskacích písmen, většinu jich umí tiskacím i napsat, počítat řadu umí hodně přes 100, umí napsat všechny číslice, sčítá a odčítá do 5 z hlavy, do 10 s pomocí prstů...nic z toho jsem ho cíleně neučila, on má vždycky nějaké období intenzívního zájmu, takže prostě třeba řadu týdnů pořád něco počítal, ptal se jak vypadá to které číslo, pořád něco vymýšlel s čísly...příště do byla zase písmenka, pořád se ptal, co je kde napsáno a prostě si to pamatoval, teď má momentálně intenzívní období malování, takže ač nedávno ještě tvrdil, že neví jak namalovat stůl, tak teď kreslí věci, o kterých jsem ani netušila, že by je svedl, za odpoledne tu vytvoří i 10 pěkných obrázků...loni jsme zase celé léto hráli společenské hry...snažím se vždycky ten jeho zájem maximálně podpořit, dokud trvá
. Tak jsem zvědavá jak se mu bude líbit ve škole....ale zase nemám strach, že by uměl všechno a myslím, že určité věci budou vzhledem k té dysfázii pro něj trochu obtížnější, zatím třeba nečte, pozná jednotlivá písmena, slyší, které je na začátku a někdy i na konci, ale nedává ještě dohromady slova... |
| Tragika | 61116 |
|
|
28.8.2014 0:38:19
Martino, ve třech letech seděl syn na nočníku a teprve začínal mluvit.
![]() |
| Martina, 3 synové | 101865 |
|
|
28.8.2014 0:25:43
Dítě, které prahne po vědění, neodradíš ničím.
![]() Mám dítě, které četlo ve třech letech knihy, a jiné dítě, které v 10 louskalo věty jak šváby: je to v nich a nic nenaděláš. ![]() |
| Tragika | 61116 |
|
|
28.8.2014 0:08:17
Spirálo, jestli tvoje dcera čte od čtyř let, tak si troufám tvrdit, že je to obdivuhodné. Můj syn v šesti letech neznal jediné pismeno a o cokoliv, co by jen vzdáleně připomínalo školu, absolutně nejevil zájem. V první třídě většinou napočítáš na prstech jedné ruky děti, které zvládají učivo první třídy už v září. Těch dětí mi je vlastně líto. Do školy nastupují natěšené a po půl roce jsou otrávené, znuděné a demotivované. Jo, časem se srovnají s průměrem - tak tomu alespoň je ve školách, kam chodily naše děti. Do roka je s jejich zvídavostí a nadšením konec. Rodič tedy stojí především před otázkou, do jaké školy má ditko zapsat. A je vůbec nějaká dobrá škola, která s takovými dětmi pracuje v okolí? Jak daleko je ochoten dítě do školy vozit a kolik je případně ochoten za vzdělání zaplatit? Není vlastně kontraproduktivní dítě povzbuzovat ve vzdělání, když nakonec bude sedět v lavici a neskonale se nudit? Nezávidím nikomu jeho nadané a nadprůměrně inteligentní dítě. Ale k tvému dotazu. Dala bych dítě do hudebky, na angličtinu, na nějaký zajímavý kroužek... Doma bych s ním dělala tematické lapbooky. Vždy na téma, o které by dítě projevilo zájem. Podporovala bych ho v četbě, přihlásila do knihovny...
|
| Ropucha + 2 | 120300 |
|
|
27.8.2014 22:44:10
Podle mě není třeba ji nějak cíleně rozvíjet, prostě jí vycházej vstříc v tom, co ji zajímá a baví.
On ten vývoj pořád tak překotně vpřed nepůjde, škola jí (bohužel) trochu jejího nadšení vezme, až se bude muset učit povinně a i věci, které ji bavit a zajímat nebudou. A přidají se i další zájmy, než vzdělávání. Píši to z vlastní zkušenosti, mám dva pubertáky, kteří byli v předškolním věku stejní, jako tvoje dcera. |
| jorad3 | 105220 |
|
|
27.8.2014 22:25:51
Sešity rozdávala protože jediná uměla číst a tím si to procvičil a taky aby se prošla a uvolnila (ADHD)Naučila se psát a rozvinula si to, co už uměla. Ona se doma o škole moc bavit nechce a vše je dobrý.
|
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1
Labyrintem Malostranských dvorkůPraha 1
Advent v PískuPísek
Macramé workshopPraha 9 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.