| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Máme doma předškoláka

  (?)
[<<Předchozích 1910] Názory 19111920 z 6858  [Dalších 4938 >>]
Lída+2 28136
4.12.2013 12:55:06
Dendo, vidíš a mě třeba ty paní z PPP co chodila do školky doporučila malou školu, že by mi syna velká semlela...,ale říkala, neděste se nejpozději v 5. třídě se to srovná...a srovnalo už ve 4. třídě.

A mám přehled, píšu a stýkám se s lidmě s dost velké části CR, takže tuším a nebo vidím z čeho se učí.....

A myslíš, že když dítě chodí do vesnické školy neumí dojíždět? Naqopak, můj syn od pololetí první třídy byl sám schopný dojet do školy.

I tak je schopný dost věcí zařídit....a v 6 třídě se s nikým nesetkal, prootže pro změnu dojíždí na 8G. A brácha putoval za ním. Navíc stejně nebylo místo ve škole která jediná přiipadala v úvahu.

maslím, že k tomu,aby dítě bylo samostatný nepotřebuje školu,ale rodiče, kteří ho k tomu vychovají.
Znám městské děti, co nikdy nejeli BUSEM, nebyli sdami na nákupu, sami skoro NIC,aby se jim něco nestalo a ten trend je čím dál větší...rodí starší ročníky, a zmasírovaný medii se bojí to dítě pustit i na nákup 100mětrů od domu....pro zapomenutý olej.
Denda
  • 
4.12.2013 9:26:15
Ještě k těm chlapečkům. No vidíš... můj syn teď nastoupil do 1. třídy s tím, že plynule četl. Měla jsem strach co bude... a učitelka mi volala, že co s tím budeme dělat a jak to řešit, aby se nenudil atd. Společně jsme mu aspoň trochu nastavili jinou výuku. Např. když se děti učí nové písmenko, tak syn jim předčítá básničku o tom písmenku atd. atd. Takže když se chce, jde všechno :-)
Denda
  • 
4.12.2013 8:45:39
Lído, nedokážu to takhle posoudit. Já můžu porovnat jen naši městskou školu s naší vesnickou. O jiných nevím. Takže možná jsem měla jen štěstí, že naše městská škola je v pohodě. Učebnice mají každý rok nový (jedou Nová Škola 2006) a na 1. stupni je to opravdu škola hrou. Třídy jsou většinou od 16 - 25 dětí. Jen výjimečně se stane, že musí být plnější třída.
Jiný problém je 2. stupeň. Je to spádová škola, takže tam už se sjedou všechny děti právě z těch vesnických (který bývají v drtivé většině do 5. třídy).

Víš co, a stejně se pak všichni v 6. třídě setkají ve stejné škole :)

Já vážně nechci hanit vesnické školy. Nic proti nim nemám. Jen jsem šťastná, že jsem zvolila městskou. Děti se otrkali a jak říkám, neumím si představit, že by děti v podstatě nevylezly z vesnice a teď najednou bych je měla poslat do světa.
Dceři je 14 a přijde mi jako malý miminko a já ji mám poslat na střední do velkého města, složitá doprava s přestupováním atd.
Zaplaťpánbůh že už je trošku ostřílená, že jí městská škola dala nějaký to cestování, orientování se ve větší budově a vyjít se spousty dospělými.

No, nevím. Možná se na to dívám jinak než ty. Možná, kdybych se na to dívala z pozice prvňáčka... ale takhle zpětně jsem za to fakt ráda.

A hlavně - naše ředitelka vesn. školy je tak direktivní... že to nemůžu skousnout. Zrušit zvonění, že ona bude rozhodovat, kdy dítě bude mít přestávku, které správně neodpoví tu přestávku mít nesmí, zatímco ostatní už v pohodě svačí atd. atd. atd. toho je spousta.... Prostě tohle fakt není můj šálek kávy....
Lída+2 28136
3.12.2013 16:23:03
Denda a všimla jsi si z jakýho roku je většina učebnic?

Moje straší dítě se učilo vlastivědu podle neplatné mapy....~8~když na to záskok upozornilo, tak mu teprve druhý den dal za pravdu....,ale řekl, že v osnovách je tato učebnice¨...(toto bylo třeba jediná negativní historka ze školy)
Ale učebnice byli naštěstí do nástupu mladšího vyměněny.

Ale koukala jsem na učebnice kamarádů dětí ze Zš....a to jsou salátová vydání držící pokupě jen kilem izolepy. a straší než ty děti....což třeba v 9 třídě....~Rv

takže proč myslíš, že to nejde srovnat, vždyť to přesně odpovídá tomu co vídám v okolí....děti z 4 Zš, a 2 různých gymplů....

A na sraz jsem odjela o párt XXXkm dál a tam je to samé...a XXXkm na sever od mého bydliště to není o moc lepší....učebnice jsou tragické a nejsou na ně peníze.
Lída+2 28136
3.12.2013 16:11:28
Dendo, vím jak dopadl kamarád mého syna ze školky.....a není to moc hezké....byli to dva ve školce dva zvýdaví chlapečci, jeden násobil a jeden četl, báječně se doplňovali...jeden nastoupil do první třídy s 31 dětma a jeden do třídy s 13.

Toho chudáka nutili slabikovat, nutili ho číst stejně jako ty co to neuměli... psali mu poznámky, kdykoliv vyrušoval, takže dosáhli toho,aby ty poznámky byli oprávněné....škoda mluvit....
Já vím, že to je o lidech,ale vím od kamarádek učitelek i sestřenice učitelky(všechny různě roztroušené po CR), že to prostě nejde úplně vždycky a že ta výuka trpí a ,aby dětem zůstalo volné odpoledne, aby je opravdu mohli učit a vše zopakovali, strop je 25. A to 1-9. třída. takže si myslím, že cca 18let posloucám různé situace v různě velkých školách, v různých městech.....

Dokonce by 6-9. půlili na fyziku, chemii, zemák, děják, přírodák,ale to je prostě nemožné....
Denda
  • 
3.12.2013 13:27:03
Karkulko,
děti se srovnávat samozřejmě nemusí. Já je nesrovnávám. Jsem sice šťastná, že jim to ve škole jde, ale není to pro mě nejdůležitější (syn má zdrav. potíže, takže mám srovnané priority) ... každopádně děti jsou už od přírody soutěživý a porovnávají se sami. Resp. mají radost, když jim to vyjde a jsou třeba nejrychlejší v matice atd. ... Víš, jak to myslím.

Máš určitě pravdu, že ve spoustu věcech má malotřídka výhodu. Hlavně ve vyvolávání. Je jasné, že ve 20 dětech se na ně nedostane každou hodinu. Ale jak říkám, s dobrou učitelkou se zvládne i to. Jsou rozdělení na A, B, a děti už vědí, že dneska bude vyvolávat skupinu A a zítra B (je to jen příklad). A spoustu her tam hrají taky. jen jsou přizpůsobení na větší skupinu. Už jen seznamování probíhalo formou slovního fotbalu, hraním si na koberci atd.
Lido, dneska se vážně nedá srovnat narvané třídy, jak to bylo za nás a teď. Ti učitelé s nimi už umí líp pracovat.

Ale opět jsme na začátku... je to o lidech, takže né každý si poradí s velkou skupinou. A samozřejmě né každý učitel využije to, co mu nabízí malotřídka.

Všechno je relativní. Já teď řeším dceru, která vychází a chtěla by jít studovat do zahraničí (bydlíme v příhraničí) a otázka velikosti třídy je najednou naprosto nepodstatná :-) Ale já vím, v 1. třídě člověk řeší jiný věci, než pak za pár let :-D tak hlavně, že jsme všechny spokojené s vlastním výběrem!
Lída+2 28136
3.12.2013 11:56:05
Denda, my zrovna nedávno vzpomínali se Zš na srazu jak to bylo příšerný, když nás bylo 36, neměli pro nás ani učebnice, půlka měla část učebnic doma a druhá v lavici tu druhou půlku a po týdnu se to měnilo......(mě naši koupili všechny CJ a MA,abych je měla doma pro sebe, nyní se mi podle nich učí počítata děti)

A to nebyla vesnice,ale normálně město.....~d~ a vzhledem k tomu jak mají školy málo peněz, to k tomu spěje.....zase.

A na střední to nebylo o moc lepší opět 36, ale díky propadlíkům jsme se za 4 roky dostali na 32~t~
zerat 18305
3.12.2013 11:38:23
Já vím, manžel mi říká, že to řešit nemám. Holt tam bude chvíli na AJ za blbce, ale s jeho pomocí to dožene velmi rychle (říká), jen se bude muset více snažit. Je dost možné, že v jiných předmětech bude dál - uvidíme ~:-D
Karkulkaaa 82225
3.12.2013 11:34:09
Otázka je, zda se děti musí nutně nějak srovnávt.

Podle mě malá škola o pár žácích je vhodná pro pomalejší ale naopak i pro rychlejší děti. Troufám si říct, že mám děti chytré a třeba malotřídka nám vyhovuje moc. Dcera druhačka je i v práci dost rychlá, takže když dokončí svoje zadání, klidně pracuje se čtvrťáky. Učitelka ví, že je napřed, takže ji třeba i zařadí ke starším.

Vezmi si třeba hodinu čtení v první třídě, kde je 5 prňáků - na každého se dostane nejmíň 2x, což ve třídě se 30 žáky je dost utopie. U nás se třeba při hodině čtení hrají hry, kde děti dostávají lístečky s úkoly, které musí nejprve přečíst a pak vykonávají úkol, který je tam zadaný, což jsou třeba i takové úkoly jako udělej dřep, doskákej po jedné noze k tabuli, obejdi třídu dokola atd. Nedovedu si to představit v jiné, než malé třídě.

Já si to fakt nemůžu vynachválit. Myslím ,že tohle je přesně ta škola hrou, jakou měl na mysli Komenský. Ostatně i on učil ve vesnické malotřídce.
Denda
  • 
3.12.2013 9:07:54
Lído, tak 34 dětí je masakr. U nás sice spojili ve 3. třídě taky dvě třídy dohromady (tu, kam chodila dcera) a 2 roky byly po 30 dětech. No... je to těžký. I přesto si myslím, že je to spíše o učitelech. Jsou učitelky, které dokáží zpestřit výuku, i když mají narváno a jsou učitelky, které mají ve třídě pár dětí a dokáží to znepříjemnit....
Každopádně si myslím,že pokud je dítě šikovné, tak je jedno, kam chodí. Neztratí se ani ve velkém kolektivu, ani v malém. Naopak možná je víc motivuje, kydž mají srovnání ve více dětech. Mojí holce to jde velmi dobře, ale je to flegmatik. Takže kdyby se měla srovnávat se 3 dětmi, tak by jí prostě stačilo, že je lepší než ostatní 2. Takhle musela trochu zabrat, aby byla lepší, než ostatních cca 55 (jsou 3 třídy po 20)
Pokud je dítě pomalejší, tak možná vesnická škola je lepší volba. Ale je na každém, aby si zhodnotil, jaká je ta škola. Jak moc velké riziko, že je spojí atd.

A není město jako město. U nás je to spíše městečko, takže třeba letos otvírali 2 třídy po 22 dětech. Na vesnické škole jedna třída pro 5 dětí spojená s druhou třídou, takže celkem 8 dětí.
Jen aby bylo jasno - já nehaním vesnickou školu jako takovou. Já prostě nebyla spokojená konkrétně s naší školou, resp. s lidmi.
[<<Předchozích 1910] Názory 19111920 z 6858  [Dalších 4938 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.