| K_at | 121378 |
|
23.9.2018 19:23:13
A ty blby koralky? To je vyssi mysi, trefit se jehlou do koralku a navliknout mame nahrdelnik! To je radost. A ta koordinace oka a ruky.
|
| Ropucha + 2 | 120300 |
|
|
23.9.2018 19:21:40
Monty, znovu od začátku: elektronické aktivity nenahradí živé aktivity.
Je to varianta, ale není to totéž. Sebevymakanější stroj ti nenasimuluje reálné plátno, štětce a barvy, stejně tak ti nenasimuluje hru na reálný nástroj nebo práci s keramickou hlínou. Předpokládám, že to dobře víš a jen tě baví provokovat hejno slepiček, aby kdákaly. |
| ...j.a.s... | 81911 |
|
23.9.2018 19:21:34
Monty, ale školka je vzdělávací zařízení a něco v těch školkách s dětma dělat musí a to obrovské množství činností je fakt rozvine víc, než blbé ťukání na tabletu, i když si na něm budou pouštět písničky nebo omalovánka. Pokud chceš redukovat vše na tablet, tak jsi omezenější ještě víc než to děcko, co něco nechce. Jak naučíš dítě rýsovat, modelovat, zašívat knoflík, lepit věci a x dalších věcí, když k tomu dítěti budeš přistupovat tak, že nic nemusí? Tablet je jehlu držet nenaučí a nenaučí je ani, jak něco dávat k sobě a lepit.
|
| K_at | 121378 |
|
23.9.2018 19:21:03
Monty, opakuju, nejsem debil. Tvuj svet me teda nelaka, ale objevem vybarvovacich saticek a tukanim tonecku na tableticku me jako chces ohromit? Rodicum neco brani toto detem umoznit? Deti ve tride nemusi tukat (kazde samo) na placate obrazovce. Muzou mit opravdicke nastroje, piano. Saticky si vybarvi, obkresli na barevny papir, ozdobi glitriky, raznickama a jinyma vecma. Ne, kresleni na tabletu neni zajimavejsi.
|
| ...j.a.s... | 81911 |
|
23.9.2018 19:17:32
Monty, taky je zcestné argumentovat, že dnes může člověk kreslit v grafickém softwaru, tak na co tužka... Těžko naučíš malé dítě kreslit v tabletu, když nebude vědět, jak se drží tužka. Druhá věc je, že ta preciznost v kresbě rukou je někde úplně jinde, než v softwaru... A pokud se tomu chceš softwarově přiblížit, tak musíš mít hodně dobrý tablet a hodně dobré elektronické pero a na to těžko bude mít obyč rodina, aby to dítěti pořídila místo pastelek a voskovek. Ještě že s takovýma názorama neučíš! Pořád je velký rozdíl, když se dítě snaží něco vytvořit na papíru za deního světla než když to žmoulá na tabletu. A teda mám na mysli malé děti ne tvého dospívajícího syna.
|
| Malea | 84697 |
|
|
23.9.2018 19:16:10
lze, pokud k tomu máš dostatečně pádný argument.
No, tak na mým dítěti by sis teda vylámala zuby ![]() ![]() ... a myslím, že nejenom na mým |
| Monty | 129940 |
|
|
23.9.2018 19:13:11
"...treba tim, ze si nerozviji sluch, rytmiku, rec, hmat, zrak? Pamet, vyslovnost, grafomotoriku? Treba? A cim ho poskodi voskovka a zpev? Nebo to, ze chvilku neco musi?"
Kat, no dobře, tak zase znovu od začátku. Asi opravdu neznáš svět, ve kterým žiju, tak ti to zkusím přiblížit. Na těch ošklivých tabletech a počítačích se dají pouštět písničky, dají se dokonce vyťukávat melodie, skládat a ukládat vlastní hudba, dají se na nich pouštět pohádky, dají se interaktivně ovládat, aby si dítě vybralo postavu, dalo jí charakter, vybarvilo jí šatičky, dá se na nich hrát bezpočet paměťových her, poslouchat bambilion pořadů se správnou výslovností, a ovládaní myši na PC nebo i na tabletu se bez motoriky fakt nedá, to by ses daleko nedostala. Voskovka a zpěv nikoho nepoškodí. Pouze neexistuje důvod, proč by to školkové dítě MUSELO dělat, když nechce, neláká ho to. Stejně jako nemusí tancovat nebo navlíkat korálky. To, že mají dnešní děti na výběr (tedy hypoteticky, pokud nemají rodiče, co před nimi techniku zavírají do skříně) neznamená, že si všechny vyberou tablet a nikdo nebude chtít nic jiného. Školkové děti se dovedou nadchnout pro kdeco. Některé tedy. Možná i většina. Je jistě fajn jim to ukazovat, nabízet různé možnosti, ale pokud se jim to nelíbí, dělat to nechtějí a tím, že to dělat nebudou nepoškodí ani sebe, ani ostatní děti nevidím smysl v tom je nutit, protože nucení málokdy vyvolá něco jiného než odpor. |
| ...j.a.s... | 81911 |
|
23.9.2018 19:12:48
Monty, mně teda přijde dost omezené argumentovat při normálních činnostech, že se vlastně dají dělat na tabletu. Jako jestli nevidíš rozdíl mezi tabletem a ukázání dítěti možnost malování voskovkama, vodovkama atd., tak je to dost omezené a hloupé. A jsem ráda, že ve školkách jsou ještě učitelky, které tyhle rozmanité věci chtějí s dětma dělat a dává jim to smysl. Místo aby jim nacpali tablet a řekli, vždyť je jedno, jestli umíš držet tužku, když můžeš šmudlat online omalovánku prstem po tabletu.
Kdykoliv čtu od tebe něco takového, tak si říkám, co tě k tomu vede - dělat ze sebe takovou kr...vu. |
| K_at | 121378 |
|
23.9.2018 19:09:15
Monty, ano, ja to pokladam za dulezity, protoze to je ma prace. Voskovka ma svuj duvod, at uz je to soucast techniky vytvarne, nebo z hlediska uchopu, tlustsi cary. A trvam na ni z techto duvodu v ramci RIZENE CINNOSTI. Pokud dite kresleni netankuje, ve volnych cinnostech nemusi.
|
| Monty | 129940 |
|
|
23.9.2018 19:03:09
Kat,
mně by to nestačilo. Myslím, že i o tom, jaký argument kdo bude nebo nebude respektovat -pokud jde o zbytné volnočasové činnosti - je dost individuální. Protože něco jiného je respektovat, že se neběhá do silnice, kde jezdí auta a něco jiného argument "já chci, aby sis vybarvoval voskovkami, protože to pokládám za důležitý". |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.