
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| JODIE | 24790 |
|
|
7.4.2016 20:04:42
Dnes od 21h na rádiu Junior (internetové vysílání) Atrium o domácím vzdělávání.
|
| MisaHanuska | 150343 |
|
|
5.4.2016 9:57:35
Zdravím zdejší komunitu
![]() Začínám dost intenzivně uvažovat o této formě vzdělávání. Ale je to vůbec v našem případě možné? Nejstarší z našich dětí je v první třídě, další 3 jsou mladší. A právě ta první třída mě utvrzuje v tom, že takhle opravdu své děti učit nechci. Nevím, co je potřeba splnit, aby mohly být děti vzdělávány doma. Můžete mi prosím napsat, jak jste to řešily vy? |
| Tragika | 61116 |
|
|
3.4.2016 10:55:53
Noemmi, jsme v Toskánsku.
|
| Helča + J+V+M | 110737 |
|
1.4.2016 14:40:09
Noemmi - já tomu také moc nerozumím. Přeci jen je to už pár let, co jsem pomáhala manželovi se sháněním informací ak tehdejší "novince" RVP
. Takže pokud to není ještě jinak - tak škola prý může mít dva ŠVP - jeden klasický a druhý pro žáky s mentálním postižením (tak něak, oni ho netvořili, protože už teď mají na škole spoustu dětí s SPU a integrací, které na jiných školách nechtějí).Ad písmo CS - možná by věděla Delete, ale myslím si, že to je pouze forma, takže ta ve ŠVP zanesená být nemusí. Prostě si vybereš typ písma, pokud ti jej ředitel povolí. Asi stejně, jako jsou školy, kde se jede klasická matematika či podle Hejného. Mě u přezkoušení paní zástupkyně položila otázku, zda vím, že to co jsme s Verčou dělaly není v plánu 2.třídy. Takže jsem jí vysvětlovala, že jí klasicky prvouku nedrtím, ale děláme s Jeníkem (protože chce mít také lapbooky jako brácha) a že se zaměřujeme na čtení - což s dyslexií + kombi oční vadou je v jejím případě docela chuťovka. Takže jí nebudu nutit učit se věci nazpaměť, ale počkám, až k tomu její CNS dozraje a pak to půjde rychleji. Jak ovšem bude vypadat přezkoušení ve 2.pololetí netuším. ![]() |
| 7kráska | 18433 |
|
|
31.3.2016 19:52:03
Noemmi my jsme jako důvody pro DŠ uváděli právě tyto důvody. Osobnostní rozvoj, možnost svému dítěti dát víc, než škola.... a na závěr i fakt, že syn měl odklad a i paní psycholožka doporučila DŠ, protože je jejím fandou.
|
| noemmi | 66862 |
|
|
31.3.2016 19:16:39
Lorax, no vidíš jak je to jednoduché, tak to zní dobře. Nám bylo řečeno, že (zejména ty první, hezky znějící) tyhle důvody nejsou ty "správné" do žádosti, že by ředitel mol mít problém, kdyby na jejich základu IV povolil.
Tak to je fajn, že s nimi zákon počítá. Uvidíme, jestli se to změní. Díky z tipy s těmi pády. Moc nás to nebaví ani jednoho... :-/ |
| kotrmelka | 58142 |
|
|
31.3.2016 18:42:37
Ač téměř vše učím názorně a s nějakou pomůckou,pády jsem ucila tak nějak normálně.Určoval pády v textu a přitom se díval na vylepené pády blízko pracovního stolu.No a jednoho dne se uz dívat nemusel.Ale trvalo to dlouho.
|
| JODIE | 24790 |
|
|
31.3.2016 17:59:46
Noemmi, určování pádů nám taky trvalo dlouho. Ale naučila jsem se už být trpělivá a co nejde, často opakovat. Synovi pomohla Pavučinka, je to tam systematicky a to on rád. Básničky a různé jiné pomůcky nám nepomohly.
Slyšela jsem ještě vtipný díl Hurvínka, jak se učí pády.. Třeba dohledáte. |
| noemmi | 66862 |
|
|
31.3.2016 16:29:12
Lorax pro me to samozrejme jsou duvody, a dost zavazne. Ale v oficialni zadosti jsme tohle jako duvod pro ds uvadet nemeli. My teda ani ze skoly neodchazeli, ale veci toho typu, ze individualni pristup apod.-to jako ten zakonny zavazny duvod nelze.
Helco, hele ja tomu az tak nerozumim, ale pank reditelka nam psala, ze pro domskolaky z toho planu vyjmula anglictinu od prvni tridy, pridala CS a ptala se na dalsi zmeny, ktere by rodice chteli. Nevim, jak to udela, pokid nemuze mit SVP zvlast, tak nevim jak, nicmene jsem presvedcena, ze nam nelzd, ze domaci skolaci to mohou mit takhle. Prosimvas, jak jste se.s.detmi ucili urcovani padu? Nejak to jde, aledrhne to a hlavne je to fakt nuda... |
| Delete | 8214 |
|
|
31.3.2016 13:02:42
7krásko,
já zatím stihla lapbooky dva. Jeden na začátku roku jako opáčko z první třídy, ten jsme dělali týden, druhý nám trval několik měsíců. Vždy jsem tomu věnovala jednu vyučovací hodinu a během ní jsme stihli jednu část...v tom lese třeba jehličnaté stromy, houby, ptáky...A to jsem pro ně ty tvary, na které vlepovali jednotlivé obrázky, měla přichystané, protože jinak by na to padly i všechny hodiny pracovek a výtvarky a to jsem zase nechtěla. No a mezi tím jsme také dělali něco jiného, jiná témata, protože třeba rostliny jsme měli někdy v říjnu, zatímco zvířata v lednu....zase aby to zapadalo do plánů, korespondovalo s pracovními sešity a tím dalším, co ve škole děláme...tím se doma člověk až tak zabývat nemusí .Lapbook je celkem na dlouho, ale hodně baví a mám ověřeno, že si z toho pamatují víc, než když jim o tom, byť potavě a s promítáním, povídám.... Tohle jsou ukázky od mých druháků: ![]() ![]() |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1
Labyrintem Malostranských dvorkůPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.