| Monty | 129940 |
|
|
1.5.2018 23:02:33
zefýr,
klíčové z té citace je ovšem toto: "Mohou se zaměřit na to, v čem se od vrstevníků liší, nebo, v čem jsou stejní. Čím se liší, tím se posléze vzdálí. Budou-li hledat společné, nebo to, čím je vrstevníci mohou inspirovat, pak se vzájemně přiblíží." |
| Kudla2 | 58452 |
|
|
1.5.2018 23:01:49
"psala jsem pouze o tom, že dávat najevo svou výjimečnost je spíše nesympatické a nelze vyloučit, že je takové dítě kolektivem odmítané proto, že tak činí."
co je to "dávat najevo svou výjimečnost?" Pokud se dítě jako jediný ve třídě zajímá o brouky nebo vyhrálo mistrovství republiky v nějakým sportu, tak má to před zbytkem třídy úzkostlivě tutlat, aby ho neodmítla? CHápu, že chodit a vytahovat se "já jsem mistr republiky v atletice a nikdo mi nesaháte ani po kotníky" je nepříjemný, ale kolik lidí tohle opravdu dělá? A kolika daj ti ostatní jejich "jinakost" sežrat jen proto, že jsou sami nezralí a nikdo jim nevysvětlil, že se to NEDĚLÁ? Mimo jiné je to v přímém rozporu s tím citátem, co jsi sem psala a tvrdila, že s ním souhlasíš. |
| K_at | 121378 |
|
1.5.2018 23:01:40
Ropucho, ok. Vynechme chvili ucitele. Protoze se resi dynamika detskeho kolektivu a ucitel nevidi, neslysi a neni uplne u vseho. Je fakt, ze u nas ten hreb zatala bejvala tridni. Znacne tomu pomohla a nasledky jsou znat jeste stale. Ale uz jen trochu. Nicmene tenhle problem dcera cejtila uz v MS.
|
| Monty | 129940 |
|
|
1.5.2018 23:01:31
Kudlo,
jenže já taky nepsala, že má být šikanován, jen to, že ho pak kolektiv nemusí přijmout. Máš pocit, že je to totéž? ![]() |
| Monty | 129940 |
|
|
1.5.2018 23:00:43
Ropucho,
v tom případě má asi smůlu. Život bohužel není spravedlivý a nikdo nám ani nesliboval, že takový bude. Ve společnosti, kde je normální být jiný čistě proto, že je každý nějaký a nějak jiný by ale těch smutných případů mělo být přece jenom míň. Ovšem, popíráním možných variant nějakého chování/jednání, které se nám z nějakého důvodu nelíbí toho spíš nedosáhneme. |
| Ropucha + 2 | 120300 |
|
|
1.5.2018 22:58:20
"při správném pedagogickém vedením"
Podstata věci. |
| K_at | 121378 |
|
1.5.2018 22:57:47
Monty, a muzeme tohle dat precist tem detem ve tride?
|
| Kudla2 | 58452 |
|
|
1.5.2018 22:56:41
"takže z názoru, že děti masově nešikanují jiné pro jejich jinakost jde strach. Spíš bych myslela, že by měl jít strach z pravého opaku."
ne, monty, strach jde z ospravedlňování šikany JAKOUKOLI vlastností šikanovaného. I když se někdo bude chovat jako namyšlenej idiot, tak to NIKOHO neopravňuje, aby ho šikanoval. Nikdo ho nemusí vyhledávat nebo se s ním kamarádit, lze mu dát najevo, že se mi jeho chování nelíbí, ale pro šikanu prostě NEEXISTUJE omluva. |
| K_at | 121378 |
|
1.5.2018 22:56:37
Monty, prosim te, prestan se tocit na tom, ze dite dava zamerne najevo svou vyjimecnost. A ze baziruje zamerne na sve jinakosti. Jednak proste JE JINE, byt treba v drobnostech. A jednak nemuze travit 5 dni v tydnu nekolik let tim, ze bude hrat nekoho jinyho!!!! Je uplne fuk, zda jde o nadane, nebo prumerne, nebo nadprumerne dite.
|
| Monty | 129940 |
|
|
1.5.2018 22:56:20
Kat,
no, když myslíš, že to pomůže... jen tedy nevím, proč to píšeš mně, je to jen další důkaz toho, že jsi nepochopila, o čem píšu. Mmch., tohle je z oficiálního dokumentu MŠMT o přínosech společného vzdělávání. Odmyslíme-li si fakt, že to v praxi často nefunguje, tak idea je správná a říká jinými slovy to, co já. "Především jsou však v běžné škole součástí většinové společnosti, vyrůstají společně se svými vrstevníky, od kterých se mnohému naučí jen běžnou nápodobu. Každé dítě přirozeně přejímá vzory chování, sebeobsluhy, hry i řeči zejména od svých vrstevníků. Děti se společně učí, hrají si, komunikují a navazují přirozené přátelské vazby leckdy pro celý život. Respekt k jinakosti se stává součástí běžného vnímání a hodnocení světa a již ve škole se tak přirozeně budují základy začlenění osob se speciálními vzdělávacími potřebami do většinové společnosti jak v soukromé tak profesní budoucnosti." "Při správném pedagogickém vedení společné vzdělávání obohacuje i všechny spolužáky, a to zejména v oblasti sociální. Děti se přirozeně učí větší toleranci a umění pomoci slabšímu, stejně jako respektu k tomu, že i dítě zdravotně nebo jinak znevýhodněné, které je v určité oblasti slabší, může zase v jiné vynikat. Uvědomují si, že každý z nás je jedinečný a každý z nás má své slabé i silné stránky." "Názor, že společné vzdělávání probíhá na úkor jeho kvality, nepotvrzují žádné výzkumy. Naopak zkušenosti z vyspělých zemí, ve kterých společné vzdělávání funguje již desítky let, potvrzují nemalý přínos pro všechny zúčastněné. Každé dítě je jedinečné a každá třída je vždy různorodá, a to i v případě, že zde není začleněn žádný žák se speciálními vzdělávacími potřebami. V každé třídě se vždy sejdou žáci s různými schopnostmi a nadáním, odlišným pracovním tempem i odlišnými vzdělávacími potřebami. Právě tato různorodost učí děti toleranci, vnímání odlišností, trpělivosti i ukázněnosti, a při správném pedagogickém vedením je prostředkem k rozvoji všech." |
Tvořivá hra pro nejmenšíŽďár nad Sázavou
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.