| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Integrace postižených dětí

  (?)
[<<Předchozích 180] Názory 181190 z 7675  [Dalších 7485 >>]
Monty 129940
1.5.2018 23:02:33
zefýr,
klíčové z té citace je ovšem toto:

"Mohou se zaměřit na to, v čem se od vrstevníků liší, nebo, v čem jsou stejní. Čím se liší, tím se posléze vzdálí. Budou-li hledat společné, nebo to, čím je vrstevníci mohou inspirovat, pak se vzájemně přiblíží."
Kudla2 58452
1.5.2018 23:01:49
"psala jsem pouze o tom, že dávat najevo svou výjimečnost je spíše nesympatické a nelze vyloučit, že je takové dítě kolektivem odmítané proto, že tak činí."

co je to "dávat najevo svou výjimečnost?"

Pokud se dítě jako jediný ve třídě zajímá o brouky nebo vyhrálo mistrovství republiky v nějakým sportu, tak má to před zbytkem třídy úzkostlivě tutlat, aby ho neodmítla?

CHápu, že chodit a vytahovat se "já jsem mistr republiky v atletice a nikdo mi nesaháte ani po kotníky" je nepříjemný, ale kolik lidí tohle opravdu dělá? A kolika daj ti ostatní jejich "jinakost" sežrat jen proto, že jsou sami nezralí a nikdo jim nevysvětlil, že se to NEDĚLÁ? Mimo jiné je to v přímém rozporu s tím citátem, co jsi sem psala a tvrdila, že s ním souhlasíš.
K_at 121378
1.5.2018 23:01:40
Ropucho, ok. Vynechme chvili ucitele. Protoze se resi dynamika detskeho kolektivu a ucitel nevidi, neslysi a neni uplne u vseho. Je fakt, ze u nas ten hreb zatala bejvala tridni. Znacne tomu pomohla a nasledky jsou znat jeste stale. Ale uz jen trochu. Nicmene tenhle problem dcera cejtila uz v MS.
Monty 129940
1.5.2018 23:01:31
Kudlo,
jenže já taky nepsala, že má být šikanován, jen to, že ho pak kolektiv nemusí přijmout.
Máš pocit, že je to totéž? ~d~
Monty 129940
1.5.2018 23:00:43
Ropucho,
v tom případě má asi smůlu.
Život bohužel není spravedlivý a nikdo nám ani nesliboval, že takový bude.
Ve společnosti, kde je normální být jiný čistě proto, že je každý nějaký a nějak jiný by ale těch smutných případů mělo být přece jenom míň.
Ovšem, popíráním možných variant nějakého chování/jednání, které se nám z nějakého důvodu nelíbí toho spíš nedosáhneme.
Ropucha + 2 120300
1.5.2018 22:58:20
"při správném pedagogickém vedením"

Podstata věci.
K_at 121378
1.5.2018 22:57:47
Monty, a muzeme tohle dat precist tem detem ve tride?
Kudla2 58452
1.5.2018 22:56:41
"takže z názoru, že děti masově nešikanují jiné pro jejich jinakost jde strach. Spíš bych myslela, že by měl jít strach z pravého opaku."

ne, monty, strach jde z ospravedlňování šikany JAKOUKOLI vlastností šikanovaného.

I když se někdo bude chovat jako namyšlenej idiot, tak to NIKOHO neopravňuje, aby ho šikanoval. Nikdo ho nemusí vyhledávat nebo se s ním kamarádit, lze mu dát najevo, že se mi jeho chování nelíbí, ale pro šikanu prostě NEEXISTUJE omluva.
K_at 121378
1.5.2018 22:56:37
Monty, prosim te, prestan se tocit na tom, ze dite dava zamerne najevo svou vyjimecnost. A ze baziruje zamerne na sve jinakosti. Jednak proste JE JINE, byt treba v drobnostech. A jednak nemuze travit 5 dni v tydnu nekolik let tim, ze bude hrat nekoho jinyho!!!! Je uplne fuk, zda jde o nadane, nebo prumerne, nebo nadprumerne dite.
Monty 129940
1.5.2018 22:56:20
Kat,
no, když myslíš, že to pomůže... jen tedy nevím, proč to píšeš mně, je to jen další důkaz toho, že jsi nepochopila, o čem píšu.

Mmch., tohle je z oficiálního dokumentu MŠMT o přínosech společného vzdělávání. Odmyslíme-li si fakt, že to v praxi často nefunguje, tak idea je správná a říká jinými slovy to, co já.

"Především jsou však v běžné škole součástí většinové společnosti, vyrůstají společně
se svými vrstevníky, od kterých se mnohému naučí jen běžnou nápodobu. Každé dítě
přirozeně přejímá vzory chování, sebeobsluhy, hry i řeči zejména od svých vrstevníků.
Děti se společně učí, hrají si, komunikují a navazují přirozené přátelské vazby leckdy
pro celý život. Respekt k jinakosti se stává součástí běžného vnímání a hodnocení
světa a již ve škole se tak přirozeně budují základy začlenění osob se speciálními
vzdělávacími potřebami do většinové společnosti jak v soukromé tak profesní
budoucnosti.
"

"Při správném pedagogickém vedení společné vzdělávání obohacuje i všechny
spolužáky, a to zejména v oblasti sociální. Děti se přirozeně učí větší toleranci a umění
pomoci slabšímu, stejně jako respektu k tomu, že i dítě zdravotně nebo jinak
znevýhodněné, které je v určité oblasti slabší, může zase v jiné vynikat. Uvědomují si,
že každý z nás je jedinečný a každý z nás má své slabé i silné stránky.
"

"Názor, že společné vzdělávání probíhá na úkor jeho kvality, nepotvrzují žádné
výzkumy. Naopak zkušenosti z vyspělých zemí, ve kterých společné vzdělávání funguje
již desítky let, potvrzují nemalý přínos pro všechny zúčastněné.
Každé dítě je jedinečné a každá třída je vždy různorodá, a to i v případě, že zde není
začleněn žádný žák se speciálními vzdělávacími potřebami. V každé třídě se vždy
sejdou žáci s různými schopnostmi a nadáním, odlišným pracovním tempem
i odlišnými vzdělávacími potřebami. Právě tato různorodost učí děti toleranci, vnímání
odlišností, trpělivosti i ukázněnosti, a při správném pedagogickém vedením je
prostředkem k rozvoji všech.
"
[<<Předchozích 180] Názory 181190 z 7675  [Dalších 7485 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.