| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Drbárna pro učitelky

Soutěžte s muzikálem Edudant a Francimor

Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!

  (?)
[<<Předchozích 610] Názory 611620 z 31592  [Dalších 30972 >>]
Federika 14090
8.11.2023 15:23:57
Čumčo, jo, to je něco jinýho než perfektně a pečlivě opisované poznámky z tabule nebo od spolužáků. Ale to je právě to, co považuju za pomůcku pro dítě, co mu fakt pomáhá a proto si to dělá sám.
Federika 14090
8.11.2023 15:22:37
Kat,
já si dodns pamatuju, jak jsme byla zkoušená z ruštiny.Ten učitel dobře věděl, že všechno umím. Pár hodin jsem nebyla ve škole, o otevřel můj sešit, zjistil, že tam mám asi 8 stran nedopsaných a řekl:" No co to jee??? Nemáš dopsáno? Tak si sedni za pět!!"
A já mu říkala,jestli mě nechce vyzkoušet, že to umím.
Řekl, že ho to nezajímá, nedopsanej sešit, tečka, kule.
Super, co jinýho jsem si měla myslet, než "idiot, magor, debil..."
Senedra 14756
8.11.2023 15:19:52
Majáková ~R^

U mě záleží, jestli jsme na prvním stupni nebo na druhém. tam to přece jen řeším různě. Ale už třeba od 4. třídy se můžou děti trochu učit dělat výpisky, hledat to nejdůležitější a podobně...

V sešitech se učí nějak ( i vizuálně) strukturovat, nemít ve věcech chaos, mít shrnuté to důležité. Hlavně na druhém stupni v matice moc nepoužívám učebnice, píšou si nejdůležitější teorii ( trochu) a vzorově řešené příklady ( o hodně víc).

Jde i o zapamatování a fixaci, která ( ač si někteří myslí opak), nejlépe nastává, když někdo něco vidí, slyší a zapíše si. Zaznamenávání např. do tabletů a pod. není plnocenné.

V sešitě taky vidím, jak k učení žák přistupuje. Může hrabat šíleně, ale bude vidět, že má nějaký systém, tak to životu přinese o hodně víc než krasopisně přepsaná tabule/prezentace.
Čumča. 160024
8.11.2023 15:14:52
Fed, učitelka by se fakt nezlobila, kdyby v sešitě našla založené kartičky, tabulku, cokoli, co dítěti v té látce, co zameškalo, přišlo přínosné...

dcera dostala kdysi během distančky jedničku za obrázkové myšlenkové mapy z vlastivědy, které jsem s ní vytvářela - na těch stránkách nebyla jediná celá věta, jen obrázky, hesla a vlákna~d~

mmch, dcera si ty myšlekové mapy dodnes pamatuje, a to si myslím, že jsme to kolikrát nedělaly kdovíjak dobře, zabývala jsem se tím poprvé v životě a neměla to moc vyzkoušené
Majákova 43170
8.11.2023 15:11:03
Půlko psa, hodnotí se to i to. Znalosti i dovednosti.
Půlka psa 24064
8.11.2023 15:06:10
"Jak tohle může někoho vůbec napadnout? S použitím slov "pořádkumilovnej blbeček"vs. "ten, kdo umí vše"

Proč by to nemělo nikoho napadnout? Oba druhy lidí zcela jistě existují. Pak taky existují ti, co neumí a poznámky nemají. A ti, co umí a poznámky mají. A pak taky široká škála variant mezi tím. Co na tom? Na každý pád by dle mého škola neměla hodnotit pořádek v sešitě, ale to, co žák umí.
Mediana 41907
8.11.2023 15:00:21
Delete, doporučila bys mi, prosím, nějaké materiály k tomuhle: "předložit pestrou škálu možností, jak zachytit myšlenky, jak třídit a uspořádat poznatky, jak se k nim pak vracet a objevit tak smysl, proč to dělat"?
Já jsem v terciárním vzdělávání, ale předložit studentům různé postupy zpracování informací by se mi taky hodilo.
Okolík 129526
8.11.2023 14:59:09
Majakova a Delete, líbí se mi, co jste napsaly. Myslím, že své práci rozumíte. Nenechte se odradit příspěvky těch, kterým se narodily bezsesitove děti, které si umí od narozeni vyhledat a naučit se vše z videí a nikdy žádné sešity neměly/ nepotřebovaly.~d~
K_at 121378
8.11.2023 14:50:57
Federiko, jo, asi dost souhlasím. Mně by přišlo dobrý vysvětlit vždycky, k čemu ten sešit má být - dětem i rodičům. U mladších dětí třeba jako nepodkrocitelné minimum informací, které se váží k látce? A naučím je, že pokud sešit nepotřebují, ok. Ale čekám, že si buď pamatují, nebo si látku přečtou v učebnici, nebo seženou zdroje jinde. Je to na nich. Ale ten základní přehled bude v sešitě. Jestli přepsaný kudrlinkami, vlepený, vytisknutý z prezentace, to je jejich věc. Pokud dítě neví, nezná, netuší, budu se ptát po sešitu.
Jsou děti, co si přečtou prezentaci a pamatují si. Děti, které slyší výklad a pamatují si. A potom my blbci, jako já, co si udělají ty estetické osnovy, zápisky, barvičky a učí se to čtením nahlas, jak je to naučil tatínek ve 2.tride. ~t~
Majákova 43170
8.11.2023 14:43:12
Delete, pěkně napsáno... z mnoha příspěvků zde plyne, že učitel má chtít po žácích jen znalosti. Zde je vidět, že spousta přispěvatelek zde nemá vůbec potuchy o vzdělávacích kompetencích...nejen znalosti, ale i dovednosti. Ne, hodnocení žáka skutečně nedělá jen průměr z testů.

Mám konečně čas se rozepsat proč a co hodnotím v sešitech...

1. Hodnotím sešity jen žákům, kteří je ohodnotit chtějí, tedy není hodnocení povinné pro všechny.

2. Hodnotím sešity za čtvrtletí.

3. Nehodnotím úpravu, ale kompletnost práce, kterou v sešitě děláme. Často do sešitu něco vlepujeme, často vytváříme myšlenkové mapy, něco si mají děti samy vyhledat a informace vepsat. Pokud toto všechno v sešitě mají, papíry jsou vlepené a nezmuchlané někde na dně aktovky, pokud si tedy děti vytvořily fungující systém a drží se ho, mohou dostat plnohodnotnou jedničku. Nehodnotím žádný KRASOPIS, jak se tady stále opakuje. Ať si každý píše, jak chce.

4. Co tím sleduji a podporuji...systematičnost, dovednost třídit informace, dovednost práci dotáhnout do konce a ne se na ni v půlce vyprdnout, smysl pro estetiku, dovednost pracovat s různými materiály atd.

5. Vedení sešitů kontroluje ČŠI a rozhodně se nedívají na žákovský sešit jako na něco, co je jen věcí žáka a dělej/nedělej si to jak chceš.
[<<Předchozích 610] Názory 611620 z 31592  [Dalších 30972 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.