
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| Federika | 14090 |
|
|
8.11.2023 15:23:57
Čumčo, jo, to je něco jinýho než perfektně a pečlivě opisované poznámky z tabule nebo od spolužáků. Ale to je právě to, co považuju za pomůcku pro dítě, co mu fakt pomáhá a proto si to dělá sám.
|
| Federika | 14090 |
|
|
8.11.2023 15:22:37
Kat,
já si dodns pamatuju, jak jsme byla zkoušená z ruštiny.Ten učitel dobře věděl, že všechno umím. Pár hodin jsem nebyla ve škole, o otevřel můj sešit, zjistil, že tam mám asi 8 stran nedopsaných a řekl:" No co to jee??? Nemáš dopsáno? Tak si sedni za pět!!" A já mu říkala,jestli mě nechce vyzkoušet, že to umím. Řekl, že ho to nezajímá, nedopsanej sešit, tečka, kule. Super, co jinýho jsem si měla myslet, než "idiot, magor, debil..." |
| Senedra | 14756 |
|
|
8.11.2023 15:19:52
Majáková
![]() U mě záleží, jestli jsme na prvním stupni nebo na druhém. tam to přece jen řeším různě. Ale už třeba od 4. třídy se můžou děti trochu učit dělat výpisky, hledat to nejdůležitější a podobně... V sešitech se učí nějak ( i vizuálně) strukturovat, nemít ve věcech chaos, mít shrnuté to důležité. Hlavně na druhém stupni v matice moc nepoužívám učebnice, píšou si nejdůležitější teorii ( trochu) a vzorově řešené příklady ( o hodně víc). Jde i o zapamatování a fixaci, která ( ač si někteří myslí opak), nejlépe nastává, když někdo něco vidí, slyší a zapíše si. Zaznamenávání např. do tabletů a pod. není plnocenné. V sešitě taky vidím, jak k učení žák přistupuje. Může hrabat šíleně, ale bude vidět, že má nějaký systém, tak to životu přinese o hodně víc než krasopisně přepsaná tabule/prezentace. |
| Čumča. | 160024 |
|
|
8.11.2023 15:14:52
Fed, učitelka by se fakt nezlobila, kdyby v sešitě našla založené kartičky, tabulku, cokoli, co dítěti v té látce, co zameškalo, přišlo přínosné...
dcera dostala kdysi během distančky jedničku za obrázkové myšlenkové mapy z vlastivědy, které jsem s ní vytvářela - na těch stránkách nebyla jediná celá věta, jen obrázky, hesla a vlákna ![]() mmch, dcera si ty myšlekové mapy dodnes pamatuje, a to si myslím, že jsme to kolikrát nedělaly kdovíjak dobře, zabývala jsem se tím poprvé v životě a neměla to moc vyzkoušené |
| Majákova | 43170 |
|
|
8.11.2023 15:11:03
Půlko psa, hodnotí se to i to. Znalosti i dovednosti.
|
| Půlka psa | 24064 |
|
|
8.11.2023 15:06:10
"Jak tohle může někoho vůbec napadnout? S použitím slov "pořádkumilovnej blbeček"vs. "ten, kdo umí vše"
Proč by to nemělo nikoho napadnout? Oba druhy lidí zcela jistě existují. Pak taky existují ti, co neumí a poznámky nemají. A ti, co umí a poznámky mají. A pak taky široká škála variant mezi tím. Co na tom? Na každý pád by dle mého škola neměla hodnotit pořádek v sešitě, ale to, co žák umí. |
| Mediana | 41907 |
|
|
8.11.2023 15:00:21
Delete, doporučila bys mi, prosím, nějaké materiály k tomuhle: "předložit pestrou škálu možností, jak zachytit myšlenky, jak třídit a uspořádat poznatky, jak se k nim pak vracet a objevit tak smysl, proč to dělat"?
Já jsem v terciárním vzdělávání, ale předložit studentům různé postupy zpracování informací by se mi taky hodilo. |
| Okolík | 129526 |
|
|
8.11.2023 14:59:09
Majakova a Delete, líbí se mi, co jste napsaly. Myslím, že své práci rozumíte. Nenechte se odradit příspěvky těch, kterým se narodily bezsesitove děti, které si umí od narozeni vyhledat a naučit se vše z videí a nikdy žádné sešity neměly/ nepotřebovaly.
![]() |
| K_at | 121378 |
|
8.11.2023 14:50:57
Federiko, jo, asi dost souhlasím. Mně by přišlo dobrý vysvětlit vždycky, k čemu ten sešit má být - dětem i rodičům. U mladších dětí třeba jako nepodkrocitelné minimum informací, které se váží k látce? A naučím je, že pokud sešit nepotřebují, ok. Ale čekám, že si buď pamatují, nebo si látku přečtou v učebnici, nebo seženou zdroje jinde. Je to na nich. Ale ten základní přehled bude v sešitě. Jestli přepsaný kudrlinkami, vlepený, vytisknutý z prezentace, to je jejich věc. Pokud dítě neví, nezná, netuší, budu se ptát po sešitu.
Jsou děti, co si přečtou prezentaci a pamatují si. Děti, které slyší výklad a pamatují si. A potom my blbci, jako já, co si udělají ty estetické osnovy, zápisky, barvičky a učí se to čtením nahlas, jak je to naučil tatínek ve 2.tride. ![]() |
| Majákova | 43170 |
|
|
8.11.2023 14:43:12
Delete, pěkně napsáno... z mnoha příspěvků zde plyne, že učitel má chtít po žácích jen znalosti. Zde je vidět, že spousta přispěvatelek zde nemá vůbec potuchy o vzdělávacích kompetencích...nejen znalosti, ale i dovednosti. Ne, hodnocení žáka skutečně nedělá jen průměr z testů.
Mám konečně čas se rozepsat proč a co hodnotím v sešitech... 1. Hodnotím sešity jen žákům, kteří je ohodnotit chtějí, tedy není hodnocení povinné pro všechny. 2. Hodnotím sešity za čtvrtletí. 3. Nehodnotím úpravu, ale kompletnost práce, kterou v sešitě děláme. Často do sešitu něco vlepujeme, často vytváříme myšlenkové mapy, něco si mají děti samy vyhledat a informace vepsat. Pokud toto všechno v sešitě mají, papíry jsou vlepené a nezmuchlané někde na dně aktovky, pokud si tedy děti vytvořily fungující systém a drží se ho, mohou dostat plnohodnotnou jedničku. Nehodnotím žádný KRASOPIS, jak se tady stále opakuje. Ať si každý píše, jak chce. 4. Co tím sleduji a podporuji...systematičnost, dovednost třídit informace, dovednost práci dotáhnout do konce a ne se na ni v půlce vyprdnout, smysl pro estetiku, dovednost pracovat s různými materiály atd. 5. Vedení sešitů kontroluje ČŠI a rozhodně se nedívají na žákovský sešit jako na něco, co je jen věcí žáka a dělej/nedělej si to jak chceš. |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.