| kysnutá knedla | 99495 |
|
15.11.2024 12:55:23
Bývame blízko ČB.
Triedna nám doporučila Strakonice. Tam mi povedali, že Tábor. Tábor či Praha - to už nie je až tak velký rozdiel. Ak sa rozhoupeme, tak myslíte ze radšej rovno Prahu? Som v práci, píšem a čítam nesústredene |
| Čumča. | 160024 |
|
|
15.11.2024 12:53:49
no, to vyjádření "a takhle se nám ztrácejí nadané děti" bylo ve vlákně na Ropuchu, a ta nenapsala nic, co by znamenalo "jen ať se nadané děti ztratí"
![]() |
| Ropucha + 2 | 120300 |
|
|
15.11.2024 12:22:19
Yuki, Knedli váhala, protože má do Tábora kus cesty, ale do Budějovic nebo do Prahy má úplně stejně kus cesty a já bych jí s klidným svědomím doporučila jet do toho Tábora
![]() |
| Monika | 123907 |
|
15.11.2024 11:53:22
Knedli,bez manžela byste to s dcerou nezvladly? Být Tebou,tak ji objednam a uvidis
![]() |
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
15.11.2024 11:53:14
Ropucho, já neznám Tábor, ale Knedli psala, že se jí nezdá, tak posílám i další možnosti
|
| Vítr z hor | 100046 |
|
|
15.11.2024 11:51:00
Markéto, Dari, informace od školy, že si myslí, že je dítě nadané, je v dnešní době spíše zázrak. Školy jsou tak zahlcené administrativou a výzvami vyplývajícími z různých ad hoc společenských/politických objednávek a nápadů, že učitelé mají co dělat s plněním toho, co se na ně valí.
Vím, že rodiče "by čekali" od škol spoustu věcí, zejména někteří vzdělanější to umějí opravdu hezky formulovat, ale je to často nereálné. Z vývoje v posledních letech a ze zpráv o dalších hezkých nápadech ministra školství vyplývá, že školství směřuje k pouze základnímu vzdělávání pro průměrného žáka, ber nebo nech být, s prioritou utratit co nejméně peněz a udržet to aspoň jakés takés zdání, že veřejná služba funguje. |
| Ropucha + 2 | 120300 |
|
|
15.11.2024 11:49:59
Markéto, já to vidím stejně.
Pokud to není jen nešťastná formulace, pokyn "kompenzujte, co škola neposkytuje" od třídního učitele by mě spíše nadzvedla. Jestli to bylo formulováno "rádi bychom s vaším dítětem odborně individuálně pracovali a vyšetření ppp nám v tom může pomocí", je to v pořádku. Já mám nadané dítě už dospělé, takže se za ty roky mohlo ledacos změnit, ale ani "papír" z ppp, ani zařazení do speciální třídy pro nadané děti mu nic speciálního nepřineslo. Individualizace přístupu byla chabá, místy vyloženě nevhodně volená. Dítě si svou potřebu intelektuálních podnětů kompenzovalo ponejvíce samo, četbou a pestrým aktivním životem. Činí tak dodnes, výhodu má v tom, že studium mu neodčerpá veškerou kapacitu a stíhá paralelně mnoho aktivit. |
| Vítr z hor | 100046 |
|
|
15.11.2024 11:40:30
Knedlo, když si učitelka všimla, že je dcera výjimečná, vyplatí se prověřit skutečný stav. Nadání si většina učitelů málokdy všimne - to prosím neznamená, že jsou špatní, ale že projevy nadání jsou skryté a učitel prostě obvykle není specialista v oboru psychologie či speciální pedagogiky. Navíc na případné individuální vyšetření prostě nemá ve své praxi čas (odborníci v PPP dělají cca 2 děti denně, to by učitel musel přestat učit třídu na třičtvrtě měsíce, že). Také je dobré, když dítě vyšetří nezávislý člověk, který ho nezná a má šanci zachytit nebo jinak vyhodnotit projevy, které už učitel/rodič přes své brýle nemá šanci vidět.
Termín vám stejně hned tak nedají, takže se třeba ke konci tohoto školního roku máš šanci dozvědět něco, co ti někdy v budoucnu pomůže v budoucím směrováním dcery. Pár úloh navíc jen tak střelených od boku může dceru zbytečně zahltit, nebo jí třeba jen zaplácnout čas něčím, co ji moc neposune. Čas dětí je nenahraditelný, vyspívají, učí se, zapomínají a rozvíjejí se strašně rychle. V PPP se dozvíš info především pro tebe, papír je vedlejší (leč i nyní může hrát větší roli, než si člověk myslí). Mimochodem jsem letos sháněla jeden starý ztracený "papír", o němž jsem si myslela, že to je jen zbytečnost (3 roky starý doklad o kurzu cca 11-2 let starého dítěte) - a že jsem ho sehnala, dcera možná jen díky němu nepromeškala životní příležitost. Jdi do toho. |
| Markéta | 121171 |
|
15.11.2024 11:28:20
Však zakladatelka píše, že to učitelka neumí, že si to mají zařídit rodiče mimo školu a dále si svoje dítě rozvíjet.
Já, stejně jako Dari, bych čekala od školy něco více, než informaci, že rozvoj (možná) mimořádných schopností je na rodičích. Ale možná špatně chápu, co píše zakladatelka. |
| Ropucha + 2 | 120300 |
|
|
15.11.2024 11:23:38
Yuki, troufám si říct, že táborská ppp si s nadaným dítětem poradí kvalifikovaně
|
Den českých řemeselLitoměřice
Rybářský denČeské Budějovice
Povídání o bylinkáchChrudim
Tvořivá hra pro nejmenšíŽďár nad Sázavou
Vítání sv. MartinaBlansko Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.