
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| Markéta | 121171 |
|
19.2.2024 12:37:13
No a není to jedno? Potřebuješ vyřešit tu situaci, ne bádat nad tím, jestli jsi neschopná.
|
| Monika | 123907 |
|
19.2.2024 12:33:06
Lexi,no, co na to říct? Buď to ten vedoucí nějak zařídí s podřízenými,s nadřízeným n.se zchváti on sám osobně nebo si najde jinou práci...
|
| Lexi. | 141305 |
|
19.2.2024 12:28:39
Já před důrazným rozhovorem s nadřízenými potřebuji ujasnit, jestli jsem úplně neschopná, když mi na řízení 17 lidí nestačí 30% času v práci, nebo jestli je chyba v tom, že mně přehltily jinými úkoly.
|
| babi_ | 48341 |
|
|
19.2.2024 12:21:06
Pak nadřízení vedoucího mohou každý měsíc vidět, že jeho pracovní doba je zaplněna současnými úkoly, a prostor pro další úkoly tam není, musel by pracovat přesčas. Pokud této možnosti nevyužívají, je dobré je o to požádat.
|
| Markéta | 121171 |
|
19.2.2024 12:19:46
No to je bohužel součást manažerské práce. Buď je schopen to rozhodit a vysvětlit, nebo si to musí udělat sám, nebo přesvědčit nadřízené, že potřebuje někoho navíc, nebo musí jít někam jinam.
|
| Lexi. | 141305 |
|
19.2.2024 12:14:42
Moniko, aby tu novou práci rozhodil po týmu - musí se po tom týmu rozhlédnout a vytipovat, kdo tu novou práci bude dělat (je schopen to intelektuálně pobrat a má na to časovou rezervu?), potom musí překonat odpor podřízeného, kterému se samozřejmě nechce dostat další povinnosti navíc (já už takhle nevím, co mám dělat dřív!) a potom musí tomu podřízenému vysvětlit, jak má tu novou činnost dělat (to je u nás mnohdy záležitost na několik dní) - na to vše ten vedoucí potřebuje čas a energii kterou nemá, když je zcela přehlcen ostatními svými povinnostmi...
|
| Dari79 | 114243 |
|
19.2.2024 12:13:45
Přesně - cílem není odstřihnout se úplně od odborné práce, ale delegovat část manažeřiny na jiné "pod"manažery...
Jasně - generální ředitel škodovky nepůjde dělat na 1/3 úvazku k pásu, ale to je fakt extrémní příklad. Drtivá většina manažerů ve firmách do 100 zaměstnanců, třeba, určitě odbornou práci v nějakém rozsahu dělá. Už jenom proto, aby byli v obraze, co se u nich děje. |
| Dari79 | 114243 |
|
19.2.2024 12:10:56
Manažeřina je taky práce.
Tj. zabere také určitý objem času. Stejně jako jsou náklady fixní a variabilní, tak i manažerská práce je fixní a variabilní... (na dané pozici, v daném oboru, v dané firmě) Jsou věci, které musíš jako vedoucí udělat, bez ohledu na to, jestli máš 2 nebo 20 zaměstnanců (fixní práce) + věci, jejichž objem závisí na proměnných (počet zaměstnanců, velikost pobočky, výše obratu pobočky...) = variabilní práce. Ve zbytku času děláš odbornou práci, a to buď přímo, nebo nepřímo (tím, že kontroluješ práci udělanou jinými, předěláváš práci udělanou jinými, prezentuješ práci udělanou jinými). Do manažerské práce se může počítat i komunikace s obchodními partnery, hledání a sjednávání nových zakázek, služební cesty... Rozhodně to není jen o počtu (přímých) podřízených. Mě osobně manažerská práce zabírá asi 2 dny v týdnu, zbytek je odborná práce (část toho času odkusují služební (pracovní) cesty). Ale každá firma to bude mít nastavené po svém. Osobně musím vždy vykonávat odbornou práci, to jinak nejde, čili pokud bych měla lidí (zaměstnanců) víc, musela bych naopak někoho z nich udělat "sub"manažerem, aby za mě část té manažerské práce udělal. Tipuju to tak od 10 zaměstnanců výš. Ale že by se ze mě stal jen manažer a nesáhla bych na reálnou práci (která nás živí), to tipuju až tak třeba od 50 zaměstnanců výš a mezi nimi by ale už bylo několik podřízených manažerů. Rozhodně už při 5 zaměstnancích je nezbytné mít "pravou ruku" - nemusí být nutně v manažerské pozici, stačí "hlavní asistentka", která část té "nepodstatné" manažerské práce zastane. |
| Lexi. | 141305 |
|
19.2.2024 12:09:18
babi, jeho nadřízení se mohou podívat každý měsíc na množství úkolů, které udělal a kolik času mu to zabralo - to je u nás standart, to dělá každý
Ne tedy, kolikrát byl na WC a kolik času tam strávil, ale kolik času mu zabrala odborná činnost a jaká odborná činnost konkrétně to byla |
| Blanče | 42184 |
|
|
19.2.2024 12:05:41
Lexi ve státním běžná základka, 18 tříd, 3 budovy, vývařovna a tři jídelny, sportovní hala pronajímaná i ven, jeden ředitel a jeden zástupce, 65 zaměstnanců, ředitel k tomu učí 1/3 úvazku, zástupce polovinu. Kantorů je ke cca 35, ti jiné vedení nemají, 6 uklízeček má nad sebou školníka, 8 kuchařek vedoucí jídelny a tříčlenná účtárna hlavní účetní, 5 družinářek ofiko hlavní družinářku a tři správci taky jednoho z nich. Jinak pokud máš víc než 10 lidí, většinou tam přirozeně vznikne nějaká mezistruktura, kdy dílčí vedení je třeba na úrovni "vedoucí směny" - ten člověk dělá to co ostatní ale má vyšší rozhodovací pravomoci (dokonce ani nemusí mít vyšší plat, mohou se třeba ve vedení střídat), u mne vždy s tím, že pokud možno umím dělat vše, co dělají mí podřízení, neřeším rutinu ale umím ji pro případ zástupu a dělám složitější části práce. Sebe si neumím představit v módu "jen řídí lidi". Jako extrém jsem zažila projekťáka v IT, který vedl 60 techniků po celém světě, to byla nejplošší struktura.
|
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1
Labyrintem Malostranských dvorkůPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.