Asi jsem se nenarodila jako ta správně ambiciózní matka. Vždy mě nechávalo naprosto chladnou, že ostatní mamči vysazovaly svá dítka jak kytičky do květináčů (na nočník) už od osmi měsíců.
Základní úlohou jazyka je dorozumění. Tuto poučku asi málokdo zpochybní. Problém vznikne, pokud rodina a především škola začne tuto dorozumívací funkci jazyka vnímat a podvědomě také prezentovat nejen jako hlavní, ale dokonce jako jedinou.
Eva se bojí tmy, Anička psů, Péťa má strach z lídí, které nezná. A co my, dospělí, jak se potýkáme se svými strachy a úzkostmi?
Bukurešť (Rumunsko) není sice ráj na zemi, jako je San Diego, ale při troše smyslu pro dobrodružství a humoru se tu dá docela prima žít.
Co pro dítě představuje jeho nejmilejší hračka? Čím je tak důležitá? Je lépe dětem hračky kupovat nebo je s nimi vytvářet? A jak je to s hračkami na samém začátku jeho života?
"Divadlem světa" malého dítěte rozumíme vše, co k němu přichází, co dítě v kontextu svých bližních přijímá a jak se v rámci této reprezentace světa k němu vztahuje jeho nejbližší okolí.
Je možné napomáhat řečovému rozvoji předškolních dětí? Inspirací může být zkušenost Milady Tiché s rozvojem motoriky, který se jí při logopedické práci osvědčil.
Pokud se rozhodneme, že budeme jistým způsobem imunitu ovlivňovat, nelze s tím začít až těsně před nástupem do školky či školy, ale je třeba na to myslet již v době těhotenství.
Děti a pohádky patří nerozlučně k sobě. Nějak se mi ale nedaří najít klasickou pohádku, kterou bych mohla Kryštofovi povídat v původním znění a nemusela zasahovat do děje a měnit ho tak, abych to dítě nevyděsila k smrti nebo mu aspoň neudělala v hlavě pořádný zmatek.
Aneb: Šikovný tatínek - poklad nejcennější!
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.