Dnes se trochu seznámíme s malými medvídky. Jsou moc šikovní, zvláště, když jsou cvičení.
Práce na zahrádce, pěstování rostlinek, pozorování života hmyzu a ptáků je škola v přírodě i škola o životě vůbec. A vůbec to nemusí být nějaká velikánská zahrada.
Nezapomínejme, že děti ve skupině, ve třídě či v kolektivu nejsou vždy jen milé, vstřícné a přátelské. Děti se dovedou navzájem trápit, a to často i dosti krutě.
Když jsme šli minulý týden s dětmi na plavecký stadión v Praze Podolí, nepříjemně mě zarazila definice "rodinné vstupné" - 2 dospělí+1 dítě!!
Jsou dnešní děti jiné než děti v předcházejících generacích, nebo než jsme byli my před dvaceti či padesáti roky? V čem se liší? A jsou lepší nebo horší než my?
Clarisska se na mne před několika dny koukla taky takovým tím pohledem a řekla: "Nevíš maminko! Já mám ty myšlenky v hlavičce schovaný a ony si dělaj, co chtěj!.."
Když si tak zpětně promítnu svá dětská přání, na mysl mi jich mnoho nevytane. Buď byla tak malá nebo rychle splněna. Každopádně si nevzpomínám skoro na žádné z nich. Až na jedno….
Potřebujeme výuku, pro kterou jsou žáci motivováni a v níž se cítí dobře, ve které jsou podporovány jejich duševní schopnosti, jejich kulturní zájmy, jejich osobní hodnotová orientace a jejich sociální vzorce chování. Ale...
Je to moc hezký pocit, když ti dva kluci, kteří se ještě úplně nedávno učili první krůčky a první slabiky, sedí u klavíru a konzertují si. A těší je to.
Většina žáků našich škol se naučí dobře číst a psát běžnými metodami. Určité procento dětí má však s těmito základními dovednostmi v první třídě mimořádné těžkosti.
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.