Během těhotenství jsme s manželem vedli akademické hovory o tom, zda je vhodné strašit děti. Jak se záhy ukázalo, byl to zbytečně promrhaný čas.
Jak často jako rodiče šťoucháme své potomky do žeber se slovy „stůj rovně“ nebo „nekruť se jak paragraf“. Ale podívali jsme se někdy, jak stojíme či sedíme my sami? Co bychom měli vědět, abychom mohli být dětem příkladem?
Pokud se například matka intenzivně zajímá o nějaký „mužský“ sport, dívka bude mít o tento sport pravděpodobně také zájem.
Po necelých dvou letech Michalčina pobytu u nás nás čekal zápis do školy. Dlužno dodat, že k pojetí významu slova "škola" jsme v té době zdaleka nedorazili. Za velký dosažený úspěch jsme považovali, že si zapamatovala svoje jméno, a jinak jsme ji nechávali ve světě pohádek, kterým žila.
Děti se specifickými poruchami učení a chování, s tělesným i mentálním postižením, ale i děti zcela zdravé se v některých našich školách těší na svoji trampolínu. V čem jim trampolína pomáhá?
Zamýšlím se nad vlastně už loňskými Vánoci a nad tím, co nám Vánoce přinesly. Kromě toho, že to byla hektická doba plná návštěv a stresu, taky nám přinesly spoustu materiálních hodnot, které nemáme kam dát. Velké procento z nich pak jsou hračky (v rodině se dvěma malými dětmi není čemu se divit).
Nejvíc mě zaujalo, jak se okamžitě měla k Lukáškovi, pořád ho hladila a chtěla vozit kočárek.
Již několikrát jsem psala o výchově naší Míši, nyní bych se s vámi chtěla podělit o několik vánočních okamžiků.
Na velkém kartonu je dětskou rukou nakreslena mapa Itálie, kolem se povalují mušle a mince, na některých lavicích je písek. V 5. ročníku ZŠ Křepice právě probíhá výuka vlastivědy. Tak trochu jinak, než je obvyklé.
Jelikož mám malé děcko, které usíná kolem 10. hodiny a probouzí se teď v zimě mezi 8-9 hodinou, neumím si představit dobu, kdy budu muset natahovat budík a násilně budit jeho i sebe mezi 6-7 hodinou.
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.