Zima nám přináší mnohá zpestření života - lyžovat, bobovat a koulovat se můžeme opravdu jen na sněhu. To s sebou však přináší i nebezpečí úrazů.
Mezi jednu z velmi důležitých psychických potřeb, jejíž kvalitní uspokojování umožňuje rozvoj dítěte, patří jeho pevné zakotvení v životě. Každé dítě potřebuje někam patřit – k lidem, k místům i k věcem. To vše spoluvytváří jeho identitu.
"Každý muž chce syna, ale podvědomě touží po dceři..." Tomuto tvrzení dá za pravdu mnoho mužů. Proč však je tomu tak? Otcové jsou totiž prvními muži v životě svých dcer a ony většinou posledními ženami, které ještě dokážou ovlivnit...
Kromě snahy rodičů naučit děti určitá pravidla a způsoby chování by měla být rodičovskou výchovou rozvíjena osobnost dítěte, jeho sebeúcta, sebedůvěra a budován dobrý vztah mezi dětmi a rodiči.
Podle mého názoru by děti do tří, možná až do pěti let neměly televizi sledovat vůbec, říká František Koukolík.
Zdálo by se, že díky rozmachu internetu, který umožňuje v podstatě nekontrolovatelné kopírování cizích prací a textů, nastává soumrak referátů a seminárních prací. Nemusí tomu ale tak být! Jen při zadávání práce musíme být rafinovanější a s náklonností žák versus počítač počítat dopředu.
Těm z vás, kteří pamatují dobu totalitní, nebude jistě jméno proslulého sovětského pedagoga A. S. Makarenka neznámé. Ale jaké byly jeho názory a co propagoval - pochopitelně v rámci výchovy "nového socialistického člověka"? Podívejme se na ně!
Rodiče si často ještě nejsou plně vědomi značných rizik známkování a stále je vyžadují, i když školský zákon poskytuje možnost hodnocení slovního. A tak pro mnohé dobré učitele stále zůstává období vysvědčení téměř noční můrou. Musí se totiž pokusit při známkování o nemožné – mají být spravedliví a nemají známkami ublížit.
I pro děti už jsou chytré technologie standardem, ve skupině 10-14 let má vlastní smartphone 8 z 10 dětí
Školy individuální výchovné programy využívají nedostatečně.
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.