Kromě snahy rodičů naučit děti určitá pravidla a způsoby chování by měla být rodičovskou výchovou rozvíjena osobnost dítěte, jeho sebeúcta, sebedůvěra a budován dobrý vztah mezi dětmi a rodiči.
Podle mého názoru by děti do tří, možná až do pěti let neměly televizi sledovat vůbec, říká František Koukolík.
Zdálo by se, že díky rozmachu internetu, který umožňuje v podstatě nekontrolovatelné kopírování cizích prací a textů, nastává soumrak referátů a seminárních prací. Nemusí tomu ale tak být! Jen při zadávání práce musíme být rafinovanější a s náklonností žák versus počítač počítat dopředu.
Těm z vás, kteří pamatují dobu totalitní, nebude jistě jméno proslulého sovětského pedagoga A. S. Makarenka neznámé. Ale jaké byly jeho názory a co propagoval - pochopitelně v rámci výchovy "nového socialistického člověka"? Podívejme se na ně!
Rodiče si často ještě nejsou plně vědomi značných rizik známkování a stále je vyžadují, i když školský zákon poskytuje možnost hodnocení slovního. A tak pro mnohé dobré učitele stále zůstává období vysvědčení téměř noční můrou. Musí se totiž pokusit při známkování o nemožné – mají být spravedliví a nemají známkami ublížit.
I pro děti už jsou chytré technologie standardem, ve skupině 10-14 let má vlastní smartphone 8 z 10 dětí
Školy individuální výchovné programy využívají nedostatečně.
Škola by svou energii měla věnovat především dětem, které do ní docházejí. To je názor Mgr. Jana Kordy, ředitele školy na pražském Lyčkově náměstí, kde již řadu let integrují děti s handicapem.
Ale již nyní plave přibližně 95 procent základních škol.
Předtím tomu ale předcházela dlouhá doba, během které si nechali vlasy pořádně narůst.
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.