Podle mého názoru by děti do tří, možná až do pěti let neměly televizi sledovat vůbec, říká František Koukolík.
Zdálo by se, že díky rozmachu internetu, který umožňuje v podstatě nekontrolovatelné kopírování cizích prací a textů, nastává soumrak referátů a seminárních prací. Nemusí tomu ale tak být! Jen při zadávání práce musíme být rafinovanější a s náklonností žák versus počítač počítat dopředu.
Těm z vás, kteří pamatují dobu totalitní, nebude jistě jméno proslulého sovětského pedagoga A. S. Makarenka neznámé. Ale jaké byly jeho názory a co propagoval - pochopitelně v rámci výchovy "nového socialistického člověka"? Podívejme se na ně!
Duben je měsícem přijímacích zkoušek na střední školy. Mnozí rodiče tak spolu s potomky prožívají jejich první velké stresy. Zkusme si projít několik obvyklých představ, které si mylně o přijímačkách v průběhu příprav utvoříme.
Chvalte své děti. Uděláte jim velkou službu. A to i ve chvíli, kdy máte pocit, že vaše dítě ještě nedosáhlo těch nejlepších výsledků. Zaměřte se na hledání pozitivních momentů. Ocenit lze snahu, zájem, trpělivost či množství odvedené práce.
Jsou dětské hry, které najdete všude na světě. Jsou staré jako lidstvo samo. Prstové hry, varianty na Vařila myšička kašičku, Takhle jedou páni, Okovej mě kováříčku, schovávání a dělání "kuk". Ale i Kolo, kolo mlýnský a Zlatá brána, skákání přes švihadlo, míčové hry, na sochy či na honěnou.
Patří ironie k nástrojům, které učitel může ve výuce používat? Jak vnímají děti ironii a sarkasmus?
Patříme k těm rodinám, které vlastní počítač a které v rozumné míře umožňují i svým dětem, aby se výdobytky moderních technologií naučily ovládat.
Během dvou let působení na americké státní střední škole jsem zažila mnoho situací, které by v českých podmínkách člověka ani nenapadly.
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.