Vánoce. Nejkrásnější svátky v roce. Jak pro koho. Právě před Vánoci si člověk uvědomí vztahy v rodině a pozná, jestli ty Vánoce budou za něco vůbec stát.
Stále se dostáváme do situací, které nám názorněji než jakákoliv odborná literatura dokazují, jak moc děti z ústavní výchovy citově strádají. A to i tehdy, když navenek vypadá vše docela v pořádku.
Kdo má rozhodující vliv na výběr budoucího povolání dítěte - škola, rodina nebo samo dítě? Zamyšlení nad výsledky jednoho zajímavého průzkumu.
Pokud nejsme plně obsazeni, bereme stopaře. Sama jsem kdysi stopem často jezdívala a proto to považuji za téměř řidičovskou povinnost. Navíc setkání s neznámými lidmi bývají většinou příjemná.
Ukončené středoškolské a vysokoškolské vzdělání potomka představuje pro některé rodiče takovou hodnotu, že jsou schopni kvůli maturitě nebo diplomu téměř zkazit svému dítěti mládí. Jak se na tento problém dívá psycholog?
"Divadlem světa" malého dítěte rozumíme vše, co k němu přichází, co dítě v kontextu svých bližních přijímá a jak se v rámci této reprezentace světa k němu vztahuje jeho nejbližší okolí.
Škola má jedinci poskytnout vzdělání použitelné v životě. Je pravda, že naše škola rozvíjí některé znalosti, vědomosti i dovednosti velmi dobře, naproti tomu vůči jiným se chová stále dost macešsky. Co s tím můžeme udělat?
O AFS mezikulturních programech hovoří Klára Kubišová.
Mnohé –náctileté děti se dobře učí, nehádají se s rodiči a sourozenci, netráví čas v partách podivných kamarádů, nevyhrožují odchodem z domova ani své okolí neobtěžují proměnlivými náladami a výbuchy emocí.
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.