 
Jedním z úkolů mateřské školy je připravit děti na vstup do prvních ročníků základní školy a zabezpečit jim úspěšný přechod z mateřské školy do základní.
 
S nástupem školní docházky dětem přibývají povinnosti. Někteří rodiče považují hru pro školáka za něco, co už patří minulosti. Jak je tomu doopravdy? Má nějaký význam, když si školní dítě hraje a nedělá nic „užitečného“?
 
Do školy se těší každé dítě. Katastrofou však je, že toto nadšení se brzy ztrácí a nastupuje apatie, nechuť a rozčarování. Dítě přestává být ve škole šťastné.
 
Upřímně řečeno, nejsem přesvědčená o tom, že osmiletá gymnázia jsou ideálním způsobem vzdělávání.
 
Škola by svou energii měla věnovat především dětem, které do ní docházejí. To je názor Mgr. Jana Kordy, ředitele školy na pražském Lyčkově náměstí, kde již řadu let integrují děti s handicapem.
 
Ochrana slabšího patřila ve středověku k rytířským ctnostem. Kampak se v dnešní době vytratila?
V době, kdy děti seděly po šesti ve škamnách a třídou voněl inkoust z duběnek, patřila škola k nejdůležitějších místům v obci. Byla centrem kulturního dění, osvěty a bez pana řídícího se neobešla žádná společenská událost. Jak je tomu v dnešní „moderní“ společnosti? Zbylo ještě něco ze zažloutlých fotografií?
 
Zdálo by se, že díky rozmachu internetu, který umožňuje v podstatě nekontrolovatelné kopírování cizích prací a textů, nastává soumrak referátů a seminárních prací. Nemusí tomu ale tak být! Jen při zadávání práce musíme být rafinovanější a s náklonností žák versus počítač počítat dopředu.
Jistě není vhodné dítě před začátkem školy doma „učit“. Jsou ale děti, které se číst a psát naučí spontánně samy. Máme jim v tom bránit?
 
Do pedagogicko-psychologické poradny za mnou přicházejí nejrůznější děti. Snad až na zanedbatelné výjimky je pokládám za zcela normální. Proč jsou tedy svými rodiči přiváděny?
| Těhotenství | Dítě | 
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.