Naše společnost je den ode den pestřejší. Novou kulturu, zvyky i řeč k nám přinášejí přistěhovalci z více či méně exotických zemí. Jak si u nás zvyknou? A jak si my zvykneme na ně?
Děti se ve svém budoucím životě neobejdou bez dovednosti obsluhovat výpočetní i digitální techniku. Mají se proto učit pracovat na počítači již v mateřské škole?
Je rozšiřování počtu školek a podpora vzniku jeslí skutečně řešením stávající společenské situace?
„Hlavně, aby měl kamarády!“ Tak nějak zní jedno z mnoha přání rodičů, kteří vedou dítě poprvé do školky.
Jestli se vám učitelům někdy zdá, že pro samé papírování a výkazy nevíte, kam dřív skočit, možná budete malinko závidět svým kanadským kolegům. Ti se totiž takovými věcmi, jako jsou kontroly omluvenek a dozory na chodbách, zdržovat nemusejí.
Podle psycholožky Petry Štarkové je při práci s dětmi třeba myslet na to, že každé dítě má jedinečnou osobnostní výbavu.
Přežít běžnou životní zátěž, zvládnout náročné situace a především se dokázat radovat. K tomu všemu potřebujeme psychickou odolnost. O tom, jak se utváří, mluví psycholožka Simona Hoskovcová.
Zatímco ve školce všudypřítomná paní učitelka zaváže tkaničku, zapne patentku, dohlédne na dojedení oběda, ve škole jsou učitelé od vzdělávání. Očekávají, že se dítě umí o sebe postarat.
Už v mateřské škole můžeme u některých dětí pozorovat projevy agresivního chování. Tyto děti záměrně druhým ubližují, ničí hračky. Dá se takovému chování předejít?
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.