V útulné herně sedí na koberci několik maminek. Svá mrňata s „mandlovýma očima“ drží na klíně. „Ruce, ramena, kolena, palce...“ předvádí cvičitelka s panenkou.
Chci přijít na to, jak je možné, že v této „obyčejné“ škole zvládnou mít v každé třídě autistické dítě.
Veronika Vítková nemá autismus, ale její příběh poukazuje na stejný problém sociálního systému.
Jsme si vědomi toho, že na inkluzi je třeba se dobře připravit, je třeba naučit se spolupracovat, ale víme, že má nezastupitelnou roli.
Vím, že ani zdaleka nemám tak těžký život, jsou na tom lidé o mnoho hůř, a já jsem moc rád, že jsem na tom tak, jak na tom jsem.
Pojem integrace je často používán v souvislosti s pedagogickým procesem. Jedná se o začlenění dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do kolektivu ostatních dětí. Jaké jsou aktuální zkušenosti?
Prvním článkem na cestě k úspěšné integraci je rodina. Co ale prožívají rodiče, kteří se dříve či později po narození dítěte dozvědí, že jejich potomek není zcela zdráv a že jeho vývoj, i život celé rodiny bude ovlivněn postižením, které dítě má?
Dalším krokem k začleňování postižených dětí mezi vrstevníky je vstup dítěte do předškolního a školního zařízení. Jaké tedy jsou možnosti integrace ve škole?
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.