"Tak jsme už byli u toho psychologa," oznamuje maminka pětiletého Honzíka učitelce. Honzík poskakuje a vypráví, co všechno viděl v ordinaci, a maminka v rychlosti vytahuje z kabelky papír, na kterém je zpráva z vyšetření.
Je přesně šest hodin padesát minut a já vcházím do šatny, abych na sebe oblékla volnou barevnou halenku a velice slušivé bílé kalhoty (šité na zadek třikrát větší než je ten můj a kotníky dvakrát menší než jsou moje).
S Dagmar Honsovou jsem si povídala o tom, jak můžeme počasí sledovat s dětmi, a o různých pokusech, které lze provádět i v mateřské škole.
Příliš jim organizujeme čas, máme na ně přehnané nároky … hovoří speciální pedagožka Zdeňka Michalová
Podle nejnovější americké studie můžete prý nechávat své dítě v péči jeslí, školky či “paní na hlídání” bez obav. Většinou je to neškodné, někdy i užitečné, ale hlavně méně významné než výchova doma.
Mateřská škola speciální, kterou již přes dvacet let vede Marie Horázná, se stala v oblasti speciálních škol legendou.
Vstup vašeho dítěte do mateřské školy a čas, který tam stráví společně s jinými dětmi, je úsek života, jenž má zvláštní význam pro jeho rozvoj.
Mění se také struktura postižení, kvůli kterým děti speciální přístup ve škole potřebují.
S Alžbětou Moravcovou a Markétou Knorovou jsem si povídala o jedné školkové zdi.
Už nyní dětské skupiny někde fungují, například i na některých ministerstvech.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.