jina skola
Mam deti v mezinarodni skole, ktera je hodne podobna te, co popisuje autorka. Deti chodi do skoly rady a vse, co tam delaji, ma nejaky smysl, vzdy je to navazano na prakticke vyuziti. Osobne jsem nejvice spokojena se systemem vyuky cteni. Cesky Slabikar je jedna velka nuda a nic v detech nepodporuje. Prectou stranku 2x a pamatuji si vse nazpamet, nepodnecuje je to k dalsimu cteni a objevovani. V anglictine [treba Oxford Reading Tree]je system mnohem propracovanejsi. Denne deti dostavaji novou knizku a postupuji od znameho ke slozitejsimu. Knizky jsou plne obrazku, textu neni mnoho a deti jednoznacne zaujmou. Po zvladnuti cteni nejzakladnejsich slov zacinaji dostavat knizky "nonfiction", ve kterych se dovidaji o svete kolem nas. Timto zpusobem se deti dozvi o svete kolem nas mnohem vice nez z biflovani a rychle pochopi, jak je cteni dulezite. Namatkou treba ted syn [1.trida v CR] cetl knizky o domacich zviratech [pes, kocka, mys] - od jejich zbezneho popisu [barva, casti tela] az po rozmnozovaci cyklus [kolik mladych ma, kdy dospeje atd.]Meho syna to velmi motivuje a treba touzil spocitat, kolik mysi se narodi za rok [kdyz mys ma 7 mladych a dospeje v 7 tydnech]. Nemyslim si, ze by ho v bezne skole dokazali takto motivovat, cesky system na to neni zavedeny. 
Ja osobne se navratu do ceske skoly hodne bojim, zrejme utluce vsechnu touhu po poznani a to mi bude moc lito. Chodit do skoly z povinnosti 13 let je deprivujici a jiste to zanecha neblahe nasledky...
Odpovědět