Re: Re:Martino,
Limai, hodně mi to připomíná mého syna.
Šel do obchodu pro tři věci, vrátil se, že neví, co vlastně koupit. Napsala jsem tedy položky na papír, vrátil se, papír po 300m ztratil. Při třetí cestě zjistil, že si nechal doma peníze a na čtvrtý pokus přinesl místo másla chleba a mléka - kafe, rohlík a lízátko.
To že dítě nevnímá, co říkáš, je třeba řešit tím, že ti nahlas zopakuje, co jsi po něm chtěla. Nejlépe 2krát.
Řešit nepozornost až ve chvíli, kdy má jít do školy, je dle mého trochu pozdě.
Koncentrace a pozornost se dají trénovat, ale hra Člověče nezlob se,díky své délce dítě spíše odradí.
Činnosti by měly být ze začátku jen krátké(cca 5-10 min), pak postupně přidávat. Už zhruba kolem tří let je velmi dobře patrné, zda má dítě problémy se soustředěním a od té doby by se mělo začít s výše popisovaným.
Pro předškolní děti existuje spousta tzv. pracovních sešitů (spoj body k sobě, najdi x rozdílů na dvou obrázcích apod.) a ty bych na tvém místě pravidelně s dcerou vypracovávala. Samo se to asi neupraví.
Odpovědět