16.9.2009 1:59:22 Vážný
Re: Známky ze psaní
Taky bych to neodkládal. Nám psycholog diagnostikoval LMD už ve 4 letech, první signály od neurologů už v roce (po pádu na hlavu nás vyšetřila neuroložka a konstatovala nerovnoměrný vývoj a divné reflexy - bez souvislosti s pádem), pak nás ve 3 letech začaly varovat kamarádky ženy, co maj speciální pedagogiku. Ve 4 jsme to začli řešit, PPP nás odkázala do speciální školky, docela príma, neurolog stanovil diagnozu částečného ochrnutí + hyperkineze + LMD, v důsledku toho problémy s koordinací, logopedií, později dyslexie a dysgrafie, jasná dyspraxie v TV apod.
Poslali nás na grafomotoriku ve spec. ped. centru a taky na rehabilitaci ještě před 6 rokem, ale nikde to neuměl zvládnout, protože syn měl povahu kvantové částice - pokud jste znali jeho polohu, tak nikoli jeho rychlost a naopak.
V té době nás školka posílaůa do ZvlŠ, stejně jako jedna specialistka na děti se SPU dost draze placená s diplomy přes celou zeď. Téměř jsme si vyškemrali přijetí na jedné CZŠ, druhá nás i po jejich odkladu odmítla přijmout (prý nelegálně). Skvělý kantor ynalý problémů dětí se SPU (specif. poruchami učení) si ho vzal do třídy, ale stejně to bylo zoufalé. Syn odmítal nosit bačkory, že je doma nenosíme (to je pravda). Zlil sebe, učitele i spolužáky, když se chtěl ochladit vodou co měl v láhvi... Sejmul kryt zářivky, když na něj spolužák hodil nějaké nalepovací zvíře a jemu vadilo ho mít nad sebou.... Děti ho využívali jako medvídka na provokování, furt měl něco roztrhaného, díky jeho zvláštnosti měl vztahy na hranici šikany, až na to, že on to tak nevnímal ...
Pak dostal během 1. třídy Ritalin. Pomohl částečně - hodně se zlepšilo chování, i socializace. Chodil na náprvné čtení, četl s učitelem i s námi 3 roky 4-6 stran nahlas. Samozřejmě měl problémy se dvojím čtením atd... Ve třídě která jela podle analytické metody (slabiky) fungoval jen na bázi čtení.... Matika mu jakžtakž šla, problém byl a je se psaním dodnes píše neefektivně a kostrbatě donedávna do 1 cm řádek. Všechny jeho kresby byly geometrické. Psychologové se na něm podepsali, když kolem 4. roku řekli že má nevyhraněnou lateralitu a nevšimli si vedoucího levého oka a doporučili ho vychovávat jako praváka. No a před školou řekli, že je levák, jenže to už většinu věcí dělal pravou. Dodnes třeba při střelbě má problémy se skříženou lateralitou.
Školní příslušná PPP byla poměrně neschopná a teprve ve 3. třídě navrhli nápravná grafomotorická cvičení, ale to naprosto jasně zamítla škola. Jinak pan učitel vycházel z papírů PPP a doplňoval vlastní zkušenost a v důsledku toho syna prakticky nehodnotil za písmo, už od třetí třídy akceptoval úkoly v jiných předmětech z počítače, psal sice diktáty, ale jen každou 3. větu (až do přípravy na přijímačky na 8lG). Využíval možnosti dané zprávou a automaticky zlepšoval dotčené známky tak o 1 stupeň, umožňoval opravy atd. Syn se během 4. třídy zařadil mezi 3-4 nejchytřejší (a zkamarádil se s nimi), do třídy přišlo pár problémáků a dostal se i ze záběru reflektorů. Dvakrát se mu povedlo drsně se obhájit před nezvládnutelnými bitkaři ve třídě a výše tak, že jsme pak slyšeli šeptandu, že mu učitelé v podstatě fandili. (Jednou spolu s dcerou seřezali na horách proslaveného rváče, ten už si nic nedovolil na ně.) Jinak konflikty už měl jen málo, učitel jeho občas pošahané chování vysvětloval, když tam syn nebyl.
No a po drsné přípravě ("krev, pot a slzy") je letos v primě gymplu, kde aspoň vědí co je to integrace a LMD. A zatím má oči na vrch hlavy (má tam kamarády ze skauta, vedoucí jsou absolventi....).
Velmi doporučuju dostat z poradny nejen popis problému, nápravy, čemu se vyhýbat v dotčených předmětech, ale i jaký to má mít vliv na klasifikaci. Učitel pak nemusí být "spravedlivý".
Odpovědět