Re: Bydliště na městském úřadu
Nečetla jsem diskuzi, ale můžu poradit toto. Jsem v podobné situaci. Již 2 roky bydlíme mimo ČR. A podle toho co jsem si pozjišťovala jsem se zařídila takto. V ČR jsme prodali nemovitost, ale trvalý pobyt jsme nezrušili a zůstal nám v prodané nemovitosti. Poplatky za odpad platíme každý rok přímo místnímu úřadu. Poplatky za TV neplatíme, letos se sice z TV ozvali, ale poslala jsem čestné prohlášení, že v místě nebydlíme a že TV nevlastníme (měli staré databáze a obesílali lidi, kteří mají elektrickou přípojku a neplatí poplatky za TV). Trvalý pobyt nám stávající majitelé sami zrušit nemohou, museli by podat žádost na Obecní úřad (my se s nimi na počátku domluvili, ale pochybuju, že si to ještě pamatují). Před 2 lety nám bylo i na Městském úřadě v Českém Brodě sděleno, že k trvalému pobytu jen tak nepřihlašují, pouze, že by nám byl trvalý pobyt zrušen z nějakého důvodu v předchozím bydlišti (právě třeba na základě žádosti nových majitelů nemovitosti) a protože nějaký trvalý pobyt u nás musí existovat (OP vrátit nechci), tak nám zůstal na původní adrese. Vím, že v minulosti některé Městské úřady i jen tak hlásili k trvalému pobytu kvůli získání většího počtu občanů a následných dotací. Osobně by se mi v tuto chvíli trvalý pobyt na úřadě hodil, ale na druhé straně republiky kvůli vyřizování různých dokladů atd. Takhle to mám docela daleko, ale nemusela jsem na počátku nic měnit. Jo a co se týče pošty, tak jsme si zařídili přeposílání a jednou za půl roku vyplním formulář, kde žádám o přeposílání veškerých zásilek na adresu mojí matky pro mě a pro manžela, stojí to 600 CZK za půl roku.
Odpovědět