Re: Roční syn miluje TV reklamy
V dnešní společnosti není spotřební zboží vyráběné proto, aby vydrželo věčně. To by se mohli jít jeho výrobci hromadně oběsit. Každá věc, kterou si pořizujete má nějakou životnost a po jejím ukončení si prostě musíte jít koupit novou. Mimoto je tu ještě skupina lidí, kteří si danou věc kupují poprvé - např. když spolu začne pár společně bydlet, musí si pořídit lednici, pračku apod. Stejně tak když se posléze rozejdou. Existuje poměrně přesná statistika, ze které vyplývá, kolik lidí si v daném časovém období tu kterou věc bude chtít koupit. A výrobce musí těmto lidem nějak naznačit, že by si měl vybrat právě jeho zboží, musí ho zviditelnit.
Každá skupina výrobků to má trochu jinak, protože každá komodita na trhu se jinak chová. Reklama na sušenky, které sežereš a musíš jít koupit nové bude koncipována jinak než na auto, které ti má vydržet pět, deset let. Nikdo nepůjde shodit ze skály rok staré auto proto, aby si koupil jiné, protože mu v reklamě řekli, že je lepší. Čím delší je životnost výrobku, tím více jde o zafixování značky a jejího podvědomého spojení s nějakým "plusem", výhodou. Ta by měla být reálná, protože spotřebitel není idiot. Prací prášek, který není kvalitní a nemá vlastnosti slibované v reklamě si lidé nebudou kupovat proto, že na něj denně běží reklama v televizi.
Odpovědět