25.11.2009 10:13:35 Lenka**
Re: Je ŠVP přínosem pro školy, učitele ,rodiče a hlavně žáky?
No jo, koukám na debatu a taky nevím, jestlis měla na mysli školu v přírodě a nebo školní vzděl. program?
Takže k obému z pozice rodiče:
Škola v přírodě - nic se neprobere z učiva, ale děti mají možnost potkat se spolu jinak , jinak navázat vztahy /např. dvě paralelní rizvalizující třídy se více vzájemně skamarádily/, to platí i pro učitele a žáky, když se to podaří - jedna i druhá strana se mohou vidět v jiném světle. Učitelé mají můj neutuchající obdiv, že do toho jdou, já bych to psychicky nezvládla, zvlášť děti v pubertě, když je jich víc než jedno, tak mi to přijde jako děs mít za ně odpovědnost.
Vzděl. program - mám zkušenost z 1. stupně, kde to velmi dobře fungovalo, šlo o školu, která byla jedna z prvních a předávala a předává své zkušensoti dál. Z hlediska rodiče jsem neviděla rozpory mezi proklamovanými idejemi a realitou. Když to není formalita, tak to funguje. Teď chodí dcera na 2. stupeń do jiné školy (ta původní měla jen 1.-5. třídu), ta hesla jsou krásná ("Každý žák u nás může být úspěšný"), ale realita je zcela jiná,moc nefunguje komunikace mezi školou a rodiči (např. ne všichni učitelé jsou ochotni odpovědět na rodičům mail,pokud dá třídní svůj mail, tak to je vyjímka, jinak stále po staru je nutné honit učitele o přestávkách ve sborovně, mají žák. parlament, ale je celkem k ničemu atd.). Pokud to všichni berou jako "vopruz", tak to pak opravdu "vopruz" je a je to jen o vyplnění zbytečných papírů, pokud je to příležitost k zamyšlení se, co to vlastně děláme, chceme to tak, co chceme i nadále, jak se k tomu dostat, co má být výstupem (suma vědomostí anebo i jiné věci?), tak si myslím (jako rodič), že to může být přínos. Jako učitelka bych to třeba viděla jinak,ale protože jsem načuchla tou pozitivní zkušeností z první školy, ta kbych asi byla spíš pro.
Odpovědět