Re: Proč je tak málo soukromých škol? Dali byste dítě do soukromé školy?
No, Marťo, já v první řadě nepočítám s tím, že by ze základní školy děti odcházely na vysokou školu... mezitím tak nějak mám mezistupeň střední školu (no, nebo aspoň učňák... ale ráda bych, kdyby děti přeci jenom daly přednost střední škole) a tam už ta kritéria mám zase jinde, než u školy základní.
Nicméně podle čeho jsem vybírala školu - podle vzdálenosti (udržování a rozvíjení sociálních kontaktů dítěte i mimo dobu ve škole)... učební plány - přiznávám, že jsem si je sice pročítala, ale vcelku nedokázala pořádně ocenit ... ono "začít spolu" se čte stejně dobře, jako "škola porozumění" (náš učební program) a rozpis počtu hodin jednotlivých předmětů mi taky nic neřekne... spíš na mne zapůsobil přístup k dětem (zápisy ze školního parlamentu, prostor pro sebehodnocení dětí v žákovských knížkách, taková ta samozřejmost, s jakou děti oslovovaly v dokumentech školy...)... dobré reference ohledně spokojenosti dětí ve škole... relativně nízký počet dětí ve třídě (starší má ve třetí 21 dětí, ale v první jich bylo míň, spojovali se ve druhé třídě... mladší jich má 18 a spojovat se nebudou)... funkčnost družiny... zatím mám tedy starší holku ve třetí třídě a mladší v první a jsem spokojená, jak s výukou, tak atmosférou na škole i zpětná vazba s učitelkou mi přijde OK. Kroužky jsem moc neřešila, i když tedy výběr je... ale kdyby nebyl, tak žádný neštěstí. Možnost výuky angličtiny od první třídy jsem brala jako plus, ale kdyby nebyla, tak by nebyla. Pro vyšší ročníky mi přišlo fajn, že škola mezinárodní družbu a děti jezdí na výměnné pobyty do rodin... nebo že dělají takové srandičky, jako že vymýšlejí dotazníky pro cizince a ve městě je odchytávají a vyplňují je s nimi.. tedy jako že je snaha děti naučit angličtinu/němčinu opravdu používat (jinak jako kroužek mají možnost i ruštiny a francouzštiny). Že informace jsem nemusela pracně shánět, ale hodně věcí měli na webu a byla možnost přijít se podívat do vyučování.
Zatím mám tedy děti ve třetí a první třídě, nicméně myslím, že jsem vybrala dobře. Projekty, týmová práce, integrované děti (třeba starší holka má ve třídě spolužačku s downem a krom asistentky jí pomáhají i ostatní děti), pravidelné sebehodnocení, slovní hodnocení (ve třetí třídě naposledy), které povzbuzuje i ty slabší žáky, holky do školy chodí rády a nenudí se a myslím, že s vědomostmi taky nijak nezaostávají. Zatím jsem spokojená :o) Myslím, že první stupeň by v nich měl především probudit zájem o to, aby se vzdělávaly, aby si zvykly vyhledávat si informace a spojovat je, aby si zvykly i na vzájemnou spolupráci, že i ti "slabší" mohou něčím přispět (ono třeba onu zmiňovanou holčičku si velice chválí učitelka na dramatickou výchovu).
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.