Re: Radi chodime do Waldorfske skoly
Zufi, jednotlivé předměty probíhají v tzv. epochách. V praxi to tedy znamená, že máš např. jeden měsíc každý den dějepis.
V šesté třídě začali s Římem a každý den mají nové téma, které děti zpracují do sešitu, který jim slouží jako učebnice. Do sešitu se nejen píše, ale i kreslí.
Takové vytváření vlastní ,,knihy,, prohlubuje znalosti, které rozhodně nejsou povrchní.
V sešitě dějepisu je spousta mapek, latinských citátů s českým překladem, třeba v hodině, kdy se probírá Koloseum, děti tuto stavbu nakreslí a modelují. Maluje se i římská flotila, zbraně, ošacení. Probírá se jídelníček jednotlivých vrstev obyvatelstva, hudební nástroje....
V hodinách jde též o vlastní prožitek, takže římská republika se složí z dětí. Ve třídě vznikne senát,jsou zastoupeny i úřady ( konzulové, prétoři, cenzoři, aedilové, kvestorové, tribunové lidu) a římský lid.
Epocha dějepisu je pak doplňována i dalšími předměty, v ručních pracech, dílnách, matematice...
Během měsíce se zkrátka každý den ocitneš v Římě.
Jednotlivé hodiny mají tuto náplň:
Doba před založením Říma
Pověst o založení Říma
Sedm římských králů
Římská republika
Řím dobývá Itálii
První punská válka
Druhá punská válka
Bouře občanských válek
Spartakovo povstání
Gaius Julius Cesar
Augustus
Narození Krista - počátek našeho letopočtu
Císařství
Řím pánem světa
Koloseum
Pád říše římské
Některé z výše jmenovaných se probírají déle, než jeden den.
Epocha končí vypracováním časové osy, která v sešitě zabrala 3 strany.
Odpovědět