2.2.2010 22:37:36 Tabitha+2
Re: grainne
Tabitho, tahle spravedlnost není spravedlivá. To bychom se potom museli ptát, proč někdo byl stvořen tak, že pojímá a prožívá požadavky jako samozřejmost a ještě je pro něj přínosná a někdo jiný se k témuž musí dopracovat přes utrpení i přes to, že si svou povahu nezpůsobil, nebyla mu způsobena ani jinými lidskými bytostmi a ani se tak vědomě nerozhodl.
Z tohoto zatim nechapes, oc jde..Nikdo neni stvoren tak, ze proziva Zakon samozrejme..Kazdy je pokousen k jeho poruseni.Byli ale lide, kteri dokazali sve pozadavky zcela umensit a odsunout a nasledovat sv.vuli Hospodina..Neni tedy pravdive chapani, ze takovehoto cloveka to nestalo zadne usili, zadnou namahu, zadne trapeni, ze vse slo jako po masle a jaksi automaticky..Ale tady by bylo nutne cosi vedet o podstate Zleho, o jeho DUVODECH a moznostech v "napadani" a pokouseni cloveka, ktere lidske oblasti jsou mu jakou mirou DOVOLENY ovlivnovat..Tady je zrejme, ze jsou nadale podrizeni Stvoriteli, nemaji neomezene pusobeni ani neomezenou moc, ani si nemohou delat co se jim zachce, pouze, co jim je dovoleno, pokud si to u Stvoritele zadaji..Proc o to zadaji je take nutne vedet..Svou taktiku tato inteligenci cloveka daleko prevysujici , ciste duchovni bytost , za cela ta staleti vubec nezmenila...
Urcite, clovek ma jiste mohutnosti sve osobnosti a ty jsou take ale predmetem "lharovy" cinnosti.
Jiste pusobi na cloveka v rovine duchovni, psychicke a telesne..
A v duchovnich schopnostech cloveka mame pamet / uchovani prozitku/, predstavivost a emocionalitu..
Samy o sobe nemusi byt "nebezpecne" pro spasu cloveka a ani tomu tak neni..Problem nastava, kdyz dovolime, aby jejich jednotlive atributy - treba negativni vzpominka / napr. na mne zpusobeny nasilny cin../, nebo take nase nalady a pocity, plne ovladaly a urcovaly smer naseho uvazovani a chovani..Nepritel je schopen vypozorovat tyto nase slabe rysy, nebot je to bytost vysoce inteligentni a utocit prave na ne a pres ne..Proste je schopen z naseho "chovani" a z nasich projevu, cinnosti, najit tyto krehke mista a pokud je mu to dovoleno, ovladnout je tak, aby nas odvedl od Hospodina , ba co vic, dovedl nas ke vzpoure vuci Nemu - to je jeho jediny cil!
Vychazime ale z toho, ze Buh je milujici, tedy to co dopousti, musime take UMET zvladnout, protoze on jediny nas kazdeho zna nejlepe, protoze jsme z Jeho "ruky"..Proste nas stvoril, zna tedy u nas vse, co jsme, ceho jsme schopni, jake mame prednosti a slabosti..
Tak jak se uvadi v Pismu " Zkousky, ktere na vas prisly, jsou umerne lidskym silam.A Buh je VERNY! On nedopusti, abyste byli zkouseni vic, nez snesete.Kdyz dopusti zkousku, da take prostredky, jak z ni vyjit, a silu, jak ji snaset..."
A jeden moudry otec Cirkvy vystihuje dale - Buh by jiste mohl dablovi navzdy zakazat pokouset cloveka, ale jako kazdemu, mu ponechal jistou svobodu pusobeni i presto , ze se mu vzeprel, a tak ho cini a pouziva ho jako "nastroj" posveceni cloveka...
Pokud se ale clovek ve zkousce obrati "po nekom jinem" nez po Hospodinovi, co mu asi muze nabidnout za pomoc...Je to skutecna pomoc, kdyz jediny Buh ho miluje jako nikdo jiny a chce pro neho to nejvyssi dobro?
......
Tady bych mozna vzpomela na Joba - "chces li se presto svevolne prit, svevole te privede pred soud.."
a jakousi "rozmluvu" padleho s Hospodinem -
Hospodin se pta satana - "odkud prichazis?"
Satan - "Prochazel jsem zemi krizem krazem"
H. - "zdali pak sis vsiml meho sluzebnika Joba?Nema na zemi sobe rovneho.Je to muz bezuhonny a primy, boji se Boha a vystiha se zleho"
S. - "Cozpak se Job boji Boha bezduvodne?Vzdyt jsi ho ze vsech stran ohradil, rovnez jeho dum a vsechno co ma DIlu jeho rukou zehnas a jeho stada se n azemi rozmohla.Ale jen vztahni ruku a zasahni vse, co ma, hned ti bude do oci zlorecit!"
H. odpovida - " Nuze, mej si moc nade vsim, co mu patri, pouze na neho "ruku" nevztahuj!" /chapu jako ze ho nedostava povoleni pripravit o zivot...
"odloz do prachu sva zlata zrnka, Pak bude Vsemocny sam tvym zlatem, najdes ve nem sve blaho, budes pozvedat svou tvar k Nemu.Budes li ho prosit vyslisi te, a ty budes plnit svoje sliby.."
"poslouchej me Jobe pozorne, mlc, ja Hospodin budu mluvit.Bude-li co rici, odpovez mi, promluv, chci pro tebe spravedlnost.Nebudes-li mit co rici, poslouchej me, mlc a ja ti zprostredkuji svou Moudrost"
a jeste jedno poucne - nevim, ale presne kde to je, tak jenom myslenku - ..proklet bud muz, jenz doufa v cloveka a opira se o pouhe telo, srdcem se odvraci od Hospodina..bude jako jalovec a neokusi prichazejici dobro.
...pozehnan bud muz, jenz doufa v Hospodina, bude jako strom, jehoz koreny jsou zasazeny u vody....
...........
Musela by v tom být jakási vyšší spravedlnost, která by ovšem byla pochopitelná v buddhistickém pojetí - tedy odpykání si hříchů a nepravostí z minulých životů, tady je smysl v poučení, jaký smysl má ta spravedlnost tady? Tedy v křesťanském pojetí?
Udělám chybu, vědomě a cíleně a časem zjistím, že to je chyba a že to neodpovídá požadavkům. Protože jsem se s tou konkrétní chybou nenarodila, nebyla mi přidělena, ale stala se z mé vlastní vůle, přijímám za ni zodpovědnost se vším všudy a můžu se rozhodnout, jak s tím naložím.
Tady je velky omyl v chapani - nemuzes s chybou nalozit jak se sama rozhodnes..
Beru to tak, že se mi to hezky mluví, když nemám žádnou překážku v cestě, která by vyžadovala jakékoliv utrpení.
Ti "nejsvatejsi" v zastupu spravedlivych od veku, kteri uz hledi na Bozi tvar, ani jeden z nich neokusil tady na zemi absolutne klidny zivot, bez namahy, kazdy jeden byl zkousen vic nez my ostatni, protoze obstali i v tech nejtezsich zkouskach, jejich poslusnost Bohu je odmenena spravedlive, nemusi "splacet" Bohu dluh, za bolest, kterou by Mu zpusobili svevoli - tedy hrichem..
Je omylem domnivat se, ze tito lide, ve kterych mel Buh zalibeni, nebyli tezce pokouseni.Prave proto na ne dopustil utrpeni v boji v zkouskach, aby jeste vice jejich vernosti Jemu, potupil padleho, ktery si vyzadal, aby je " smel protribit, jako psenici.." Nakonec u nich neuspel, sam padly se jim tedy stal "posvecenim"..Resp. k jejich posveceni vlastne prispel, ac zamyslel svymi utoky pravy opak..A proto je nenavidi jeste vice...A nesnese, kdyz se za nekoho dale zkouseneho tady na zemi primlouvaji, protoze jejich vule je uz jedna s vuli Bozi, a je Hospodin na prosby vyslechne spise, nez me, ktery se mu hrichem ze svevole casto vzdaluji a plivu mu tim do obliceje, dokonce tim busim kladivem na hreby v rukach Jeho Syna a ten pro mou svevoli i dnes krvaci..Jeho obet byla zacata na Kalvarii, dokonana na Golgote a prece stale trva, dokud se budou lide rodit na zem, protoze hresi nadale..
Tyto rany prave je potreba "splatit"..Kdyz trpi stale Jeho Syn, nasim pricinenim, oc mene bychom meli trpet my, kdyz je Hospodin Spravedlivy.Je ale zaroven Milosrdny k lidem, takze odpusti, da poznat, c je potreba splatit, umozni splatit dusi, ktera po tom touzi, aby mohla osetrit Jeho Synovi kazdou ranu, co zpusobila svym jednanim z vlastni vule...Je Milosrdny a neodsoudi hned pro tuto lidmi zpusobenou bolest do zatraceni..POKUD se prizname a litujeme..Nekdy uz totiz nemuzeme napravit to co jsme spachali - napr. vrah uz neozivi svoji obet..Ale pro jeho spasu, pokud prizna a lituje, je nutne i tento skutek narovnat.Nesmi na zemi zustat zadna krivda nenarovnana...A tak vytrpi sam , aby nemel zadny "dluh" vuci spravedlivym...
.........
Kdyby po mně bylo žádáno, abych opustila milovaného partnera, jen proto, že není viděn jako vhodný,
Zapominas, kym neni viden jako vhodny.Navic, myslim, ze laska muze k muzi, bez telesneho uspokojeni, by se mohla spise priblizit tomu, co by Hospodin mohl "akceptovat"..Je tam vnitrni obet vlastni telesne zadosti.Tato laska k bliznemu by se dala vic chapat jako NEPODMINENA a tedy podobna te od Krista...Nemusi ho tedy opoustet, vzda se ale sveho telesneho prozitku a vasne - nebot co "je" z tela , neni od Hospodina..
V pusobeni padleho, je casto znamka ohranicenosti "potizi"..jeho pouto, kterym cloveka otroci, je jen treba v jedne oblasti nitra cloveka, ale NEZASAHUJE CELOU JEHO OSOBNOST.Clovek tedy muze vynikat ve sluzbe bliznemu, nebo dokonce jako hlasatel evangelia, muze byt ale prave poskvrnen v oblasti cistoty - tedy neprirozenou telesnou vasni..
Proto i pritel Sovi, muze byt schopen lasky, muze byt schopen uctiveho jednani s druhymi, ci svym partnerem, neni ale ochoten vzdat se sveho pozitku, ani kdyz vi, ze tim Boha zranuje..
bylo by to nemístné utrpení a .......ano, neudělala bych to dobrovolně a ze své vůle. Jestliže někdo miluje "nevhodně", přestože se tak sám nerozhodl, proč je po něm žádáno řešení = utrpení?
To není spravedlnost, to je něco jiného. Co?
Vse ostatni uz tim padem nema smysl rozebirat, pokud toto pochopis..
Kdyby po mně bylo žádáno, abych opustila milovaného partnera, jen proto, že není viděn jako vhodný, bylo by to nemístné utrpení a .......ano, neudělala bych to dobrovolně a ze své vůle. Jestliže někdo miluje "nevhodně", přestože se tak sám nerozhodl, proč je po něm žádáno řešení = utrpení?
To není spravedlnost, to je něco jiného. Co?
Odpovědět