Přesně toto dilema jsem řešila před dvěmi lety. u nás na vesnici malotřídní škola - v celé škole tehdy kolem 30 dětí, dnes 41. naše malá byla a je takový snílek, přemýšlí, nevnímá a pod... myslím, že ve velké škole by byla tak trochu ztracená, tak jsme vybrali tu malou.
měla jsem obavy z malotřídního vzdělávání, ale už v první třídě chodila domů s vědomostmi z druhé a naprosto přirozeně. letos je dětí víc, takže jsou na hlavní předměty od první třídy odděleni. je jich ve třídě 13, skvělá učitelka, mají tam integrovaného i chlapečka s nadstandardními vědomostmi matiky - má individuální plán na tu matiku - takže se učí o rok napřed.
jinak obecně řečeno vžd a vždy záleží na učitelce, ředitelce a tak. u nás je super ředitelka. děti mají dvakrát za rok školu v přírodě - v zimě lyžařskou. spoustu kroužků za opravdu přijatelné ceny. takže se malá ve škole učí i na piano

spostu výletů, sportovních, divadla, muzea a tak.
jediné co mi letos vadí, že ještě nemají známky, ale o tom rozhodují rodiče, takže jsme byli přehlasováni. od třetí třídy už známky normálně mít budou. uvažovala jsem od třetí o jazykovce, ale nechci přijít o to všechno okolo (školy v přírodě, kroužky a tak), takže to tu dochodí do 5. a pak zkusíme gymnásium. angličtinu měli v první nepovinně, od druhé povinně. volitelný jazyk myslím od třetí nebo čtvrté je němčina.
rozhodně bych se šla být Tebou do obou škol podívat, promluvit s učitelkou, ředitelkou a tak... když na to přijde, tak není problém začít první druhou třídu na vesnici a od třetí zkusit nějakou jazykovou nebo tak něco ve městě. M.