15.6.2010 0:22:29 Petrajda
Re: Dovolená se Student agency
Na mě by jejich snaha třeba na českých drahách působila sympaticky, ale mám jednu hodně špatnou zkušenost. Asi před 6 lety jsem si našla on-line na jejich stránkách zaoceánský let za super cenu. Podobný měli i GTS neb někdo takový, ale to místo přestupu u toho GTS na mě dělalo dojem, že to může být USA, a my neměli víza. Tak jsem si řekla, že to koupíme takhle on line přes SA, manžel to dojde zaplatit na pobočku, nechtěli jsme platit kartou. Když jsem odeslala formulář, volali, že to musíme zaplatit ještě ten den, protože druhý den už vyšší tarif. To mmch při rezervaci nikde uvedeno nebylo. Zavírali v 18h, takže jsme měli asi 2 hodiny. Ptala jsem se, jak je to s druhým přestupem, jestli tam náhodou taky není to přestupové místo jako u GTS - a ejhle bylo. Operátorka nevěděla, ani jestli to není na území USA, a pokud ano, jestli není potřeba vízum. Po další hodině volala, že to prý na území USA není, takže ok, letenky jsme koupili. To s tím přestupem uvádím jen proto, že od začátku na mě působili dost neinformovaně.
V tarifních podmínkách bylo napsané, že storno není možné, ale bylo to nedlouho před odletem, storno jsme nepředpokládali. Jenže letět jsme nakonec nemohli. Asi týden po koupi jsem kontaktovala SA, jestli může místo nás letět někdo jiný a kolik se za to platí. Slečna nevěděla přesně, slíbila ale, že ten poplatek za změnu zjistí. Dvakrát jsme to urgovali, operátorka pořád nevěděla, po týdnu nám řekla, že to možné není vůbec, buď poletíme my, nebo to celé kromě letištních poplatků propadne. Ale co mě nejvíc naštvalo - ptala jsem se jí, kde je to v těch podmínkách napsané, že to tam snad z ničeho nevyplývá, a ona mi řekla, že to je obecně známá informace (proto jí to asi trvalo týden, než to zjistila), že to všichni, kteří se v letectví pohybují, přece vědí.
No, měla jsem sto chutí napsat Jančurovi, protože se mi nechce věřit, že takovýhle přístup by měl být v SA normální, ale neměla jsem čas ani náladu se tím tehdy kvůli zdravotním potížím zabývat, měla jsem jiných starostí dost.
Když jsem nakonec šla na pobočku alespoň pro ty poplatky, tvářila se (zase jiná operátorka) podobně arogantně a dorazilo mě, že 1) jsem k tomu všemu musela v hotovosti zaplatila 1000,-Kč (500,- na osobu za zpracování té změny) a 2) peníze nám stejně v hotovosti nevyplatili, s tím, že musí počkat, až jestli je letecká společnost skutečně vrátí. A asi po měsíci teda přišly na účet alespoň ty taxy. Drahá sranda, ale nejvíc mě štvalo, jak z nás dělali blbce, že jsme to měli přece vědět, že to prostě ví každý. Tak teď je to možná jiné, ale v té době to z mých známých, běžně cestujících letadlem, nikdo nevěděl.
No, moje chyba a moje blbost, že jsem to tehdy víc neřešila, fakt jsem měla ale jiné starosti, čert to vem. Ale od té doby kupuju letenky jinde, i kdyby měla SA sebelepší podmínky, prostě se bojím, že mi tam zůstane utajená zase nějaká obecně profláklá informace.
Odpovědět