Re: PPP - školní zralost
Každý dítě má svoje silný a slabý stránky. U nás ta grafomotorika taky špatný. Když byly klukovi 2 roky, naučil se malovat auto (což bylo taky jeho první slovo ~:). Takže sice uměl to auto a pak se na několik let úplně zaseknul v grafomotorickém vývoji, protože vůbec nic nemaloval ani nevybarvoval - snad jen z donucení ve školce. Když přišel do předškoláků, měl snad nejhorší kresbu postavy. Když jsem viděla, jak nesnáší omalovánky, vymýšlela jsem alespoň nějaké náhradní činnosti (keramika, alternativní výtvarka s důrazem na tvorbu a fantazii…) a podporovala jsem lego, který stavěl fanaticky. Brzy jsem mu podstrčila malé kostičky (Lego City apod.), aby cvičil prsty. V posledním roce se dost zlepšil, ale stejně očekávám problémy v psaní. Navíc pravolevoruký. Píše sice pravou, oko dominantní levé, fotbal neví, jakou má kopat, podobně tenis – trenér dodnes neví, jestli je pravák nebo levák… Každopádně bych ti poradila cvičit tu jemnou motoriku třeba i nějak nepřímo.
Náš kluk jinak pěkně sčítá, odečítá i trochu násobí, nedávno jsem zjistila, že chápe dělení – nějak si to vyvodil (jednou jsem se ho ptala, jak by spravedlivě rozdělil x bonbónů mezi 4 lidi a trefuje to). Ani si nepamatuju, že by často používal prsty. Tak toho se nebojím. Písmenka ho sice nezajímají, ale když už, tak to chytá taky rychle. Bojím se psaní – to bude masakr - a asi i trochu chování – tam bude záležet, jak si s učitelkou sednou.
S holčičkou mě ta grafomotorika jinak čeká taky – už mi to začíná být jasné. Ta bude asi psát levou, ale zatím naprosto nevyhraněná. A opět nemaluje, nevybarvuje. Udělá červený flíček, maximálně dva a končí. (Jinak třeba spočítá 15 šišek na větvičce, pěkně mluví, miluje knihy, má výbornou paměť). Zjistila jsem, že vydrží u zažehlovacích korálků, tak cvičíme prstíčky alespoň tak.
Vaše dítě má citově velkou zátěž – to je jasný. Dva malí konkurenti ho určitě dost brzdí i ve vývoji a taky nechce být sám, to je jasný – už tak má z tý mámy jenom kousek… Ale neboj, on to zvládne. Držím palce.
Odpovědět