17.11.2010 22:19:45 Modřinka
Re: Začíná srovnávání dětí už ve školce?
Můj syn (4roky) doma krásně kreslí a maluje, i arteterapeutka co byla u nás na návštěvě se nad tím sama od sebe pozastavila, že kreslí velmi vyspěle. Ve školce opakovaně nakreslí zásadně fialovou pastelkou na papír pár zcela nepochopitelných koleček, čárku a nic. Včera jsem viděla jak malovali vodovkami- někdo krásný domeček, někdo pokryl papír směsí barev zamazaných dočerna a náš umělec měl na celé čtvrtce dvě malá máznutí modrou na černou barvou- prý je to mraveniště. A víc ani čárku. Doma kreslí nebo maluje třeba dvě hodiny, zcela ponořený a šťastný. Myslím, že jeho projev ve školce hodně vypovídá o tom jak se tam cítí, jakou tam cítí motivaci k dílu. Rozhodně se nad tím nepozastavuji, nekárám ho ani mu neříkám, co by "měl". A pokud by to dělala učitelka, byla bych velmi rozladěná a požádala bych ji, aby to nedělala. Děti lze motivovat k tvorbě a spontálnímu vyjadřování jedině pozitivně, kárání je podle mně kontraproduktivní. Něco jiného je, pokud dcera narušuje malování ostatním dětem tím, že tam např. skáče, škube papír a vráží jim do barev. Ale tak to asi nebylo, že?
Odpovědět