14.12.2010 8:34:25 Jája
Re: Rodinné papírování
Tak my v tom teď máme neskutečněj bordel, páč se nejdřív rekonstruovala kuchyně, to bylo jídlo v koupelně, v ložnici a na verandě, než jsem uvařila večeři, střihla jsem si po bytě 100 jarních kilometrů. Do šanonů jsem skoro rok neměla přístup, byly zaskládaný nábytkem a krabicema s věcmi z kuchyně, navíc se všechno stěhovalo, podle toho, kde se zrovna bouralo a přestavovalo. Takže je všechno bez ladu a skladu v různých krabicích a teprve teď se to bude rozřazovat.
Normální systém máme takový, že:
- každý člen rodiny má svůj osobní šanon a v něm rozřazovače. V jednotlivých složkách věci, které se ho týkají (stavební spoření, pojistky, penzijko...). Každý rok se k tomu přidává aktuální stav. Pokud jsou tam věci staré nebo nepotřebné, příležitostně se to vyhodí. Doběhlé např. stavební spoření, pojistky... necháme tak rok vzadu v šanonu, pak se to taky vyhodí.
- šanon na auto
- šanon na dům (pořízení, kupní smlouvy, doklady k rekonstrukci - byla na úvěry, takže doklady k úvěrům. Po vyrovnání úvěru nechám ještě nějakou dobu v šanonu, tak 3 roky, pak nepotřebné vyhodím). Šanony na dům máme v současné době dva, protože dokladů k rekonstrukci je moc a musím je schovávat kvůli úvěru, kdyby si někdo vzpoměl a přišel na kontrolu.
- šanon na soudy (tam je ještě všechno kolem výživného na dítě)
- šanon na běžné spotřeby (elektřina, plyn, voda - od toho mám jen roční vyúčtování, protože platíme zálohy a to je možno dohledat v elektronickém bankovnictví. Revize plynového kotle)
- šanon na záruční listy, popř. návody. Nějak se to rozrůstá, asi to rozdělíme na dva.
Ještě mám starý šanon s výpisy u účtu a fakturami za telefon, ale to asi vyhodím.
Odpovědět